۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶

عاشقانه‌ای در میانه مرصاد؛

«اتاقک گلی» چگونه به ساخت و تولید رسید

«اتاقک گلی» چگونه به ساخت و تولید رسید

طرح فیلمنامه اتاقک گلی در خردادماه ۱۴۰۱ برای بررسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد و بلافاصله در دستور کار کمیسیون هنری قرار گرفت و در نهایت با مشارکت بنیاد در تولید آن موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه روز شنبه ۲۲ بهمن، در سالن همایش‌های برج میلاد تهران به کار خود پایان داد.

فیلم سینمایی «اتاقک گلی» یکی از آثار حاضر در این‌جشنواره بود که برای دریافت سیمرغ بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم، بهترین تدوین و… نامزد شد. این فیلم که روایتی عاشقانه در میانه عملیات مرصاد را روایت می‌کند، تصویر منحوس و سعایت فرقه مجاهدین خلق را به تصویر می‌کشد.

سیدمحمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فیلم اتاقک گلی گفت: فیلم سینمایی اتاقک گلی از آخرین ساخته‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر موفق شد ضمن نامزدی در یازده رشته، سه سیمرغ اصلی از این جشنواره را از آن خود کند.

وی افزود: طرح فیلمنامه اتاقک گلی به کارگردانی محمد عسگری، تهیه‌کنندگی داوود صبوری و نویسندگی پدرام کریمی در خردادماه ۱۴۰۱ برای بررسی به بنیاد شهید ارائه شد و بلافاصله در دستور کار کمیسیون هنری قرار گرفت که در نهایت با مشارکت بنیاد شهید در تولید آن موافقت شد. باغ موزه دفاع مقدس نیز در تهیه و ساخت این پروژه مشارکت داشته است.

کد خبر 5708149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha