وزیر خارجه ترکیه خبر داد:

بازگشایی فرودگاه هاتای/آمادگی ترکیه برای تسهیل ارسال کمک به سوریه

بازگشایی فرودگاه هاتای/آمادگی ترکیه برای تسهیل ارسال کمک به سوریه

در حالی که شمار جان باختگان زلزله ترکیه به 29 هزار و 605 نفر افزایش یافت، وزیر خارجه این کشور از بازگشایی فرودگاه استان «هاتای» و آمادگی آنکارا برای تسهیل ارسال کمک ها به سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه از بازگشایی فرودگاه استان «هاتای» به روی پروازها پس از تعمیر باند فرودگاه آسیب دیده از زلزله خبر داد.

این خبر در حالی است که وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری در استان زلزله زده هاتای بار دیگر تأکید کرد که گذرگاه‌های مرزی با طرف سوری فقط برای کمک‌های بشردوستانه به ویژه کمک‌های بین المللی باز است.

مولود چاووش اوغلو همچنین تصریح کرد که کشورش زمینه را برای ارسال تمامی کمک‌های خارجی به مناطق زلزله زده در سوریه تسهیل می‌کند و حریم هوایی ترکیه برای کسانی که می‌خواهند مستقیماً به سوری‌ها کمک کنند، باز است.

وی افزود: جاده‌های منتهی به گذرگاه مرزی «باب الهوی» از طرف خاک سوریه بر اثر زلزله تخریب شده است. اوغلو از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست از طریق دو گذرگاه در استان «کیلیس» کمک‌های خود را به شمال سوریه برسانند.

وزیر خارجه ترکیه در عین حال باز کردن گذرگاه‌های مرزی برای سوری‌ها در شمال سوریه را تکذیب و تأکید کرد که تردد در گذرگاه‌ها یک طرفه است.

شایان ذکر است که طبق قطعنامه شورای امنیت، گذرگاه باب الهوی به عنوان تنها گذرگاه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به شمال سوریه تعریف شده است.

همه این تحولات در حالی است که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز لرزه نگاری ترکیه، دو پس لرزه به بزرگی ۴.۶ و ۴.۱ ریشتر در «قهرمان ماراش» اتفاق افتاد و شمار قربانیان زلزله ویرانگر جنوب ترکیه در سحرگاه دوشنبه گذشته در هفتمین روز فعالیت امداد و نجات به بیش از ۲۹۶۰۵ نفر رسید.

کد خبر 5708218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha