۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳

تایوان: بالون های چین بارها حریم هوایی ما را نقض کرده اند

تایوان: بالون های چین بارها حریم هوایی ما را نقض کرده اند

رسانه ها به نقل از مقامات تایوان مدعی هستند که بارها بالون های متعلق به چین به حریم این منطقه نفوذ کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات تایوانی مدعی حضور بالون های چینی بر فراز آسمان این منطقه در سالهای اخیر هستند.

در بحبوحه تنش های جدید آمریکا و چین بر سر ماجرای نفوذ بالون چینی به خاک این کشور، برخی رسانه های به نقل از مقامات تایوان مدعی حضور چند باره بالون های چینی در این منطقه در سال های اخیر شدند.

رسانه های خبری روز دوشنبه به نقل از مقامات تایوانی گزارش دادند که طی سالهای گذشته، ده ها بالون نظارتی ارتش چین بر فراز تایوان رویت شده است.

در این گزارش رسانه ای آمده است که تعداد این بالون ها در حال حاضر بسیار بیشتر از دوره قبلی است و به تبع نگرانی‌ها را در مورد حمله احتمالی چین به جزیره افزایش می‌دهد. وزارت دفاع تایوان پیشتر تنها یک مورد بالن های جاسوسی چین را تایید کرده بود که در فوریه ۲۰۲۲ رویت شد.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهامات آمریکا به این کشور درباره اعزام بالون و اشیاء پرونده به حریم هوایی آمریکا برای اهداف جاسوسی، گفت که واشنگتن تنها در سال گذشته بیش از ۱۰ بار به حریم هوایی چین تجاوز کرده است!

پس از آنکه واشنگتن اوایل فوریه یک بالون چینی را به ظن جاسوسی برای این کشور در حریم هوایی آمریکا سرنگون کرد، روابط بین واشنگتن و پکن بیش از پیش تیره و تار شد. چین اعلام کرده که این بالون، غیرنظامی و برای اهداف تحقیقات به پرواز درآمده و به طور تصادفی با وزش باد تغییر مسیر داده و سر از حریم هوایی آمریکا درآورده است.

کد خبر 5708592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha