سفر مقام ارشد پنتاگون به تایوان

سفر مقام ارشد پنتاگون به تایوان

در حالیکه تنش های میان آمریکا و چین بار دیگر بالا گرفته است، یک مقام ارشد پنتاگون راهی تایوان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا وارد تایوان شد.

رسانه‌های انگلیسی روز جمعه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کردند که «مایکل چیس» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور چین وارد تایوان شده است.

سفر این مقام ارشد پنتاگون به تایوان در حالی صورت می‌گیرد که روابط میان آمریکا و چین به دلیل نفوذ یک بالون چینی به خاک آمریکا دور تازه ای از تنش‌ها را تجربه می‌کند. موضوعی که تنش‌های میان دو کشور را تشدید کرد به نحوی که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه سفر قریب‌الوقوع خود به پکن را لغو کند.

بنا به نوشته رسانه‌های انگلیسی، چیس اولین مقام ارشد دفاعی آمریکا است که از سال ۲۰۱۹ به تایوان سفر می‌کند. در سال ۲۰۱۹، «هاینو کلینک» معاون وقت وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا، بالاترین مقام دفاعی آمریکا بود که در چهار دهه گذشته به تایوان سفر کرد.

پس از شناسایی یک بالون چینی بر فراز آمریکا و سرنگون شدن آن در چهارم فوریه در ساحل کارولینای جنوبی، مقامات آمریکایی و کانادایی برای توضیح منشأ این اشیا پرنده، تقلای زیادی کرده‌اند. البته چین مسئولیت نخستین مورد را پذیرفت اما تاکید کرد که این بالون به‌رغم ادعای آمریکا، جاسوسی نبوده و صرفاً جنبه غیرنظامی و تحقیقاتی داشته است.

چین علاوه بر این واشنگتن را به ارسال چندین بالون به آسمان پکن متهم و اعلام کرده که آمریکا تنها از سال ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از ۱۰ بار به حریم هوایی چین تجاوز کرده است.

کد خبر 5711783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha