۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبرداد؛

اتمام فونداسیون پنج هزار و۳۸۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

اتمام فونداسیون پنج هزار و۳۸۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

بیرجند - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اتمام فونداسیون پنج هزار و ۳۸۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید داعی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی بیان داشت: ۳۸ سایت در خراسان جنوبی برای احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ هزار و ۷۲۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۵۱ نفر تأیید نهایی شده‌اند که برای این افراد ۲۶ هزار و ۶۳۱ قطعه زمین مشخص شده است.

وی افزود: پنج هزار و ۳۸۷ واحد از واحدهای نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی به مرحله اتمام فونداسیون، ۲ هزار و ۴۵۷ واحد به مرحله اتمام اسکلت، هزار و ۲۵۰ واحد هم به مرحله اتمام سقف و ۴۶۲ واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: سه هزار و ۳۶۷ نفر در طرح قانون جوانی جمعیت و سه فرزند به بالا در استان برای مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۳ واحد خود مالک هم برای ساخت چهار هزار و ۷۵۸ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که برای ساخت ۲۹۰ واحد انعقاد قرارداد منعقد شده است که میانگین پیشرفت این طرح ۴۱ درصد است.

وی تصریح کرد: نرخ تسهیلات عقود غیر مشارکتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی هم ۲۳ درصد مشخص شده که این موضوع مشکلاتی را برای ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن ایجاد کرده است لذا باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود تا متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از این قاعده مستثنا شوند.

وی افزود: هزینه آماده‌سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از محل صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود و هزینه ساخت مسکن برعهده مددجویان کمیته امداد و خیرین است و متناسب با پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی یا از محل تسهیلات و یا محل سهم آورده هزینه اجرایی ساخت آنها تأمین خواهد شد.

کد خبر 5708872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha