۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۲۶

بلینکن: اوکراین باید قدرت بازدارندگی در برابر روسیه داشته باشد

بلینکن: اوکراین باید قدرت بازدارندگی در برابر روسیه داشته باشد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اوکراین باید بتواند در آینده در برابر روسیه قدرت بازدارندگی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا می گوید غرب باید اطمینان حاصل کند که در پایان جنگ، اوکراین قدرت بازدارندگی لازم در برابر روسیه را بدست آورده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه مدعی شد که این کشور هرگز تصوری از آنچه در اوکراین پس از حمله روسیه رخ می دهد، نداشته است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت در آنچه اکنون در حال رخ دادن است، یک متجاوز و یک قربانی وجود دارد و توقف جنگ در اوکراین به معنای پایان همه چیز نیست.

بلینکن بدون اشاره به جنگ افروزی های کشورش در اوکراین، مدعی شد که باید اطمینان حاصل شود که روسیه دیگر این کار را تکرار نکند و اوکراین در آینده در برابر روسیه قدرت بازدارندگی دارد.

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود آورد: صلح دائمی در اوکراین بدان معنا است که کی یف توانایی جلوگیری از هرگونه تجاوز روسیه را دارد.

بلینکن افزود که پیروزی اوکراین در جنگ، نقطه شروع هر تصمیمی در آینده خواهد بود.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر 5712205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha