۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸

آلمان ۵.۷ میلیارد دلار از دارایی های خارجی روسیه را مسدود کرد

آلمان ۵.۷ میلیارد دلار از دارایی های خارجی روسیه را مسدود کرد

داده های منتشره از سوی وزارت دارایی آلمان نشان می دهد که این کشور به بهانه جنگ در اوکراین، میلیاردها دلار از دارایی های خارجی روسیه را مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، میزان دارایی های خارجی مسدود شده روسیه از سوی دولت آلمان اعلام شد.

یک روزنامه آلمانی به استناد داده های وزارت دارایی این کشور گزارش داد که آلمان از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین یعنی یک سال پیش به این سو، دارایی های روسیه را به ارزش ۵.۳۲ میلیارد یورو (۵.۷ میلیارد دلار) مسدود کرده است.

در گزارش این رسانه آلمانی آمده است که این مبلغ دارایی‌های افراد و نهادهای روسی در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا و همچنین بانک مرکزی روسیه را شامل می شود.

کشورهای غربی مدتی است که به بهانه جنگ در اوکراین بخشی از ذخایر ارز خارجی روسیه را مسدود کرده اند. غرب همچنین پرداخت های بین المللی از طریق بانک های روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های خود علیه مسکو متوقف کرده است.

در این راستا کمیسیون اروپا روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در دهمین بسته تحریمی علیه روسیه، تدابیری ارائه شده است تا مانع کسانی شود که سعی در مخفی کردن یا فروش دارایی های خود برای فرار از تحریم دارند.

بیانیه کمیسیون اروپا، در توجیه اقدام خود برای مصادره دارایی های خارجی روسیه به بهانه جنگ اوکراین، تاکید می کند اروپا دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه را مورد بررسی قرار خواهد تا امکان استفاده از آنها در بازسازی اوکراین را ارزیابی کند.

کد خبر 5712124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha