ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تحریم‌های ایران

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تحریم‌های ایران

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی گفته است که ایالات متحده و اروپا دیگر نمی‌توانند در مورد مسئله ایران نظاره گر صرف باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی ۲۴، «الی کوهن»، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با طرح برخی ادعاها گفته است که ایالات متحده و اروپا دیگر نمی‌توانند در مورد مسئله ایران نظاره گر صرف باشند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگوی خود پیش بینی کرد که جهان غرب قبل از هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر سال جاری، تحریم‌های «بازگشت» را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

کوهن با طرح این ادعا که تل آویو همه اقدام لازم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد، همچنین تاکید کرد: «ایران اولین کشوری است که اقدامات برخی گروه‌ها را در سراسر جهان تأمین مالی می‌کند.»

کوهن ادامه داد: «ایالات متحده و اروپا دیگر نمی‌توانند در موضوع ایران در حاشیه باشند. ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد نزدیک است و تهران برای جنگ با اوکراین به روسیه سلاح می‌دهد.»

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی همچنین با طرح ادعای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به ادعای تلاش‌های هسته‌ای ایران، گفت: «آمریکا و کشورهای اروپایی مرتبط، قبل از مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، تحریم‌ها را علیه ایران تحمیل خواهند کرد.»

هفته گذشته نیز وزارت امور اقتصادی سوئیس در بیانیه‌ای با تکرار ادعای اتحادیه اروپا و با پیروی از اقدامات این بلوک، با ادعای کمک نظامی ایران به روسیه و فروش پهپاد به این کشور برای استفاده در اوکراین، سه شخص و یک نهاد ایرانی را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور اقتصادی سوئیس آمده است که این تحریم‌ها، علیه «صنایع هوایی شاهد» و سه مقام ارشد نظامی ایران، اعمال و اجرایی شده است. در بخش دیگری از این بیانیه، بار دیگر ادعاهای بی‌اساس آمریکا و غرب درباره تأمین پهپاد از سوی ایران برای روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین، تکرار شده است؛ ادعایی که تهران و مسکو به دفعات قویاً آن را تکذیب کرده‌اند.

کد خبر 5715023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      مگه تحریمی باقی مونده
    • رضا بیگ IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      مرگ براسرائیل کودک کش
    • بابائی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و امارات و ترکیه و اسرائیل و عربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
    • بابائی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      الی کوهنبی ادب وزیرخارجه رژیم صهیونیستی جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل سرپوش بگذارد.
    • بابائی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
    • بابائی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      مذاکره از سال 1392 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است. توافق هسته ای از سال 1394 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است. برجام از سال 1394 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است. مذاکرات وین وغیره از سال 1399 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است.
    • بابائی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      دولت و مسئولان بدانند مذاکره و همکاری با اروپایی ها غلط و اشتباه است اروپایی ها از سال ۱۳۳۲ تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و هم دشمن درجه یک ملت ایران هستند.
    • بابائی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      دولت و مسئولان بدانند مذاکره و همکاری با اروپایی ها غلط و اشتباه است اروپایی ها از سال ۱۳۵۷ تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و هم دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هستند.
    • بابائی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      غربی‌ها جنایتکار اگر در ادعای حقوق بشر خود صداقت داشتند باید گروهک کوردل منافقین یعنی داعش‌های وطنی را که سابقه ترور ۱۸ هزار ایرانی را در پرونده خود دارند در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دادند. نه اینکه امروز با آنان فالوده بخورند‌، شهروندان ایرانی را به خواست آنان به زندان بیندازند
    • بابائی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      تصویب قطعنامه ضد علیه ایرانی درشورای حکام آژانس هیچ کمکی به سه کشور اروپایی جنایتکار و هم آمریکا جنایتکار نمی‌کند. اعمال فشار به ایران به حل موضوع هسته‌ای کمک نمی‌کند. زمان خلع سلاح اتمی اروپا جنایتکار هم فرا رسیده است.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی خیلی عجیب است زیرا رژیم صهیونیستی علاوه بر آنکه ببیش از 200 کلاهک هسته‌ای دارد، اصلا عضو آژانس نیست و هیچ تعهدی به این مجموعه ندارد اما می‌بینیم مدیرکل آژانس برای کسب تکلیف پیش صهیونیست‌ها می‌رود.
    • بابائی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      آژانس جاسوس آمریکا، اروپایی‌ها و صهیونیست‌هاست و این در حالی است که آژانس در ایران برای آمریکا، اروپا و اسرائیل جاسوسی می کند غنی‌سازی 60 درصد نرسیده است.
    • بابائی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      اولیانوف: غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران نگران کننده است/ و این در حالی است که هنوز هم غنی سازی در ایران به 60 درصد نرسیده است
    • بابائی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      و این در حالی است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند.
    • بابائی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      پس چگونه همچنان مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است/ آمریکا و اتحادیه اروپا هر روز ایران را تحریم و تهدید می کنند و هم هر روز در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند.
    • بابائی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      جان کربی خبر داد: خروج برجام از دستورکار آمریکا! جان کربی جنایتکار هنوز هم درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد وتوجه نمی کند آمریکا جنایتکار در سال ۱۳۹۷ به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است.
    • بابائی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      ادعای سخنگوی کاخ سفید: توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در دستور کار نیست پس ادامه مذاکرات وین از سوی ایران غلط و اشتباه است
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      برخی دولت‌های اروپایی جنایتکار ناقض حقوق بین‌الملل صلاحیت توصیه دیگران را ندارند
    • بابائی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      اروپا حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپا در جنگ تحمیلی ۸ ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است.
    • بابائی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی ۸ سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
    • بابائی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به ر
    • ابوطالبی IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      0 0
      سالهای اخرحکومت صهیونیست وپایان سلطه امریکا وفروپاشی ناتو نزدیک است باپیروزی ائتلاف چین گره شمالی وایران وروسیه درچند ماه اینده گنده گویی شما باعث ائتلاف قدرتمند ما شده وشما عقیم خواهیدماند