۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱

وزیر ارتباطات:

عدم دسترسی ۳۰۰۰ روستا کشور به اینترنت

عدم دسترسی ۳۰۰۰ روستا کشور به اینترنت

کرمانشاه- وزیر ارتباطات با اشاره به عدم دسترسی سه هزار روستا کشور به اینترنت، گفت: پروژه فیبر نوری در استان کرمانشاه کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور بعد از ظهر جمعه در مراسم بهره‌برداری از پروژه پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت شهرستان کنگاور که با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارکنان و مسئولان شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: عزم و اراده دولت سیزدهم با کار و تلاش شبانه روزی برای دستیابی روز افزون موفقیت برای مردم کشور است.

وی با اشاره به اینکه برنامه و طرح مشخص لازمه دستیابی به موفقیت است، افزود: با برنامه مشخص و منسجم است که می‌توان به مسیر توسعه و پیشرفت قدم گذاشت و علاوه بر اینها امروز بیش از هرچیز دیگری نیازمند کار مجاهدانه و امید دهی به نسل جوان و رفع ناکارآمدی‌ها در دولت هستیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: طی ۴۴ سال گذشته تاکنون اتفاقات بزرگی در تمامی جنبه‌ها برای حرکت کشور به سوی پیشرفت صورت گرفته که امروز در برخی از این زمینه‌ها مانند پزشکی، فضایی، تکنولوژی و… جز ۱۰ کشور نخست جهان هستیم.

زارع پور با بیان اینکه عده‌ای در پی تخریب اقدامات اثر گذار جمهوری اسلامی از ابتدای وقوع انقلاب اسلامی بوده، گفت: با این حال ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار گرفته و بر اساس آمارها از میانگین جهانی جلوتر هستیم.

وی عنوان کرد: ۹۲ درصد روستاهای استان کرمانشاه تحت پوشش اینترنت پرسرعت بوده و برنامه داریم که تا سال آینده سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار را نیز به شبکه‌های اینترنت متصل کنیم.

زارع پور ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰۰ روستا در کشور وجود دارد که هیچ گونه ارتباطی و دسترسی به اینترنت نداشته که تلاش لازم برای بهره‌مندی و دسترسی آنها به اینترنت نیز را بکار خواهیم گرفت.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه منکر مشکلات موجود در کشور نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: برخی از این دشمنی‌ها به دلیل عوامل خارجی و برخی دیگر ناکارامدی‌های داخلی است اما ریل گذاری مسیر به رهبری مقام معظم رهبری به سمت پیشرفت درست است و با وجود دشمنی‌های ایران به حرکت خود در مسیر پیشرفت ادامه خواهد داد.

زارع پور در ادامه با تاکید بر راه‌اندازی طرح فیبر نوری در کشور، یاد آور شد: برنامه فیبر نوری منازل و کمک به توسعه کسب و کارهای خانگی طرحی مناسب در سطح ملی است که برای ارتقا کیفیت اینترنت را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: پروژه راه‌اندازی فیبرنوری با افزایش در استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان‌های پیشگام روز گذشته کلید خورد که سرعت اینترنت در این طرح ۶۵ برابر اینترنت عادی است.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: لازمه پوشش سراسری طرح فیبرنوری همکاری جمعی است و بیشترین اعتبار اجرای این طرح از اعتبارات دولتی بوده که در بر اساس برنامه‌های طراحی شده مقرر شده که مودم رایگان مربوط به فیبر نوری در اختیار مردم قرار گرفته شود.

زارع پور در پایان نیز متذکر شد: مسئله مهم و اصلی کشور اقتصاد و رشد اقتصادی است که این امر نیازمند افزایش تولید است که برای تحقق این امر تامین و تولید برق مهم‌ترین شاخص محسوب می‌شود.

کد خبر 5718007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فخری IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      خرج الکی نکن چهارتا دیش انترنت ماهوارهای نصب کن عصر کابل وسیم گذشته بیسم وای فای فضایی