۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷

بدون ارائه سند و مدرک مطرح شد؛

ادعای مجدد انگلیسی ها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی

ادعای مجدد انگلیسی ها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی

وزارت دفاع انگلیس با تکرار ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که روسیه از نیمه فوریه دیگر از پهپادهای ایرانی استفاده نکرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کی‌یف ایندیپندنت، وزارت دفاع انگلیس درتازه‌ترین به‌روزرسانی اطلاعاتی این نهاد با تکرار ادعاها درباره ارسال و پهپاد از ایران به روسیه و استفاده از آن در جنگ اوکراین، مدعی شد که مسکو از تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) دیگر از این پهپادها استفاده نکرده است!

وزارت دفاع انگلیس همچنین مدعی شد که نیروهای اوکراین دست کم ۲۴ فروند از پهپادهای «شاهد۱۳۶» ساخت ایران را حد فاصل اواخر ژانویه و اوایل فوریه سرنگون کرده‌اند.

این ادعا در حالی مطرح شده که تهران و مسکو به دفعات هرگونه تبادل تسلیحاتی و پهپادی به منظور استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده‌اند.

آمریکا به استناد همین گزارش‌ها و ادعاها، در نوامبر ۲۰۲۲ تحریم‌هایی را علیه کارخانه‌ها و افراد ایرانی دخیل در ساخت و انتقال پهپاد به روسیه اعمال کرد.

ادعاهای آمریکا و غرب در خصوص فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین درحالی است که آنها تاکنون از ارائه هرگونه سند و مدرک در این زمینه طفره رفته اند.

کد خبر 5718559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      کم آورده اند
    • بابائی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      انگلیس جنایتکار از سال ۲۰۲۱ تاکنون تسلیحات اوکراین تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. و این در حالی است که اروپا به همراه ناتو، آمریکا و اسرائیل ۱۰۰ درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
    • بابائی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      انگلیس جنایتکار از سال ۲۰۱۵ تاکنون تسلیحات عربستان سعودی را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. انگلیس جنایتکار از سال ۲۰۱۵ تاکنون تسلیحات امارات را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. انگلیس جنایتکار از سال ۲۰۲۱ تاکنون تسلیحات اوکراین را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      آمریکایی ها و گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین از سال 1980 تاکنون برای ما یکی هستند. آمریکایی ها و تروریست های القاعده و سایر گروه های تروریستی از سال 2001 تاکنون برای ما یکی هستند.
    • بابائی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      آمریکایی ها و تروریست های داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون برای ما یکی هستند. لقاعده یمن با نیروهای مورد حمایت آمریکا همدست است اعتراف جان کری: آمریکا از داعش در سوریه حمایت میکند
    • بابائی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      دوستان آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون به سرکردگی کاخ سفید از القاعده و داعش در یمن همه جانبه کمک و حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      آمریکا جنایتکار همان تروریسم بین المللی است. آمریکا جنایتکار همان القاعده است. آمریکا جنایتکار همان داعش است. از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار حامی اصلی همه گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون به اسم مبارزه با داعش در منطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند. در سوریه، آمریکا در کنار القاعده است
    • بابائی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد
    • بابائی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      وزارت دفاع انگلیس جنایتکار در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم است، نه مدعی
    • بابائی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      در پاسخ به دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل هر 11 دقیقه یک کودک در «یمن» جان می‌دهد مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک کجا هستند ازسال 2015 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
    • بابائی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند
    • بابائی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.
    • بابائی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
    • بابائی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال و با کمک مالی عربستان و متحدانش و مزدورانشان و به سرکردگی آمریکا و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند.
    • بابائی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      وزارت دفاع انگلیس جنایتکار دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
    • بابائی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      کمک انگلیس جنایتکار به اوکراین تهدید برای روسیه است غرب جنایتکار خودش در مورد جنگ اوکران و روسیه متهم است غرب جنایتکار حق حرف زدن در مورد ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را ندارد
    • بابائی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      مسئولان اقلیم کردستان عراق به همراه آمریکا و متحدانش و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1360 تاکنون از گروهک تروریستی منافقین و سایر گروه های تروریستی درعراق حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      آغاز رزمایش دریایی مشترک آمریکا جنایتکار با ۵۰ کشورجنایتکار دیگر تهدید برای منطقه است
    • بابائی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      ۷ سال حبس برای ازدواج زیر ۱۸ سال در انگلستان سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ برای مقابله با کودک همسری و ازدواج‌های زودهنگام، از دیروز قانونی در انگلستان و ولز به اجرا گذاشته شد که سن ازدواج افراد را از ۱۶ سال به ۱۸ سال افزایش داد‎. ‎
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      ‎هدف از این تغییر محافظت از کودکان در برابر ازدواج‌های اجباری و ازدواج‌های تحمیلی و نیز ازدواج‌هایی است که قبل از بلوغ عقلی کامل ممکن است انجام شود.‏ براساس قوانین جدید، ازدواج افراد زیر ۱۸ سال جرم بوده و مجازات آن تا ۷ سال حبس برای بزرگسالانی خواهد بود که این ازدواج را ترتیب داده‌اند‎. ‎
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      این تغییر موجب مطابقت قوانین انگلیس و ولز با اکثریت کشورها خواهد شد‎.‎ موسسه حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید در بسیاری از کشورهای جهان سوم این قانون اغلب نادیده گرفته می‌شود. ‎ازدواج کودکان پیش از ۱۸ سالگی، به عنوان نقض حقوق بشر محسوب شده است‎.