۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳

چرا فروش خودروهای وارداتی شفاف نیست؟ + فیلم

چرا فروش خودروهای وارداتی شفاف نیست؟ + فیلم

سخنگوی صمت گفت: هدف ما این نیست که ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کنیم و هیچ اطلاعاتی ارائه ندهیم. اما شرایط به دلیل اقتضائات مربوط به تحریم قابل اطلاع رسانی نیست و در این رابطه به ما حق بدهید.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت، گفت: از زمان اعلام ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی ابهاماتی در فضای مجازی مطرح شده که قرار است که متقاضیان چه خودروهایی می‌خرند و این خودروها چه زمانی به دست متقاضیان می‌رسد؟

وی بیان کرد: هدف ما این نیست که ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کنیم و هیچ اطلاعاتی ارائه ندهیم. اما شرایط به دلیل اقتضائات مربوط به تحریم قابل اطلاع رسانی نیست و در این رابطه به ما حق بدهید.

سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: اما در زمانی که متقاضی می‌خواهد در زمان مشخص از طریق سامانه خودرو خریداری کند همه اطلاعات لازم را خواهد داشت و اطلاعات خودروهایی که توسط عرضه‌کنندگان عرضه خواهد شد از جمله نوع خودرو، مدل خودرو، کشور سازنده در معرض دید قرار خواهد گرفت و همه چیز شفاف است.

وی افزود: در سامانه، متقاضی انتخاب خود را برای خرید خودرو انجام خواهد داد و بقیه فرآیند تکمیل وجه و دریافت خودرو طی خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه زمان تحویل خودروهای وارداتی سه ماهه است، بیان کرد: این خودروها برای ما ساخته نشده و کنار گذاشته نشده که ما سفارش دهیم. بلکه خودرو باید تولید و خریداری شود لذا فرآیند تحویل خودرو و حمل آن به کشور زمان بر است و ممکن است بیش از سه ماه یا کمتر از سه ماه تحویل آن به طول انجامد و در قرار داد ذکر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ضمن پاسخگویی به همه ابهامات متقاضیان این اطمینان خاطر را می‌دهم که همه چیز شفاف و مشخص است و متقاضیان اصلاً نگران نباشند.

کد خبر 5719410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      لطفا بفرمائید که چه چیز شفاف است!!!!!!
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      بیخود خودتان را حق به جانب می دانید و ما به شما حق نمی دهیم به این شیوه تمسخرآمیز و ترکمنچایی به ما خودرو بفروشید.
    • جعفری AE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      چرا شفاف نیست؟ جواب چون یک خودرو با دلار ۳۰تومن خریداری شده به قیمت مثلا۶۰۰۰دلار ضربدر ۳۰مساوی ۱۸۰ملیون تومن میشه همون خودرو درایران ۲ملیارد تومن به مردم فروخته میشود پس حتما نباید شفافیت داشته باشد.
    • Reza IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      لعنت ب باعث وبانیش لعنت ب کسی که میتونه این مشکلو حل بکنه و کوتاهی میکنه باید برا تیبا و ساینا لگن تو صف منتظر بمونیم چقدر بدبخت شدیم