۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۶

پنتاگون: آمریکا به مشکل فساد در اوکراین اذعان می‌کند

پنتاگون: آمریکا به مشکل فساد در اوکراین اذعان می‌کند

وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد که از «کمک های نظامی» دریافت شده اوکراین از سوی واشنگتن سوء استفاده هایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی راشا تودی امروز سه شنبه به نقل از خبرگزاری ریانوستی اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از گزارشی خبر داد که بر اساس آن از «کمک های نظامی» دریافت شده اوکراین از سوی واشنگتن سو استفاده‌هایی شده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: چند مورد سو استفاده از سلاح‌های خود را برای شما آورده ایم. ایالات متحده گزارش‌هایی مبنی بر سو استفاده از کمک‌های نظامی خود به اوکراین دریافت کرده است.

پنتاگون اضافه کرد: آمریکا به مشکل فساد در اوکراین اذعان می‌کند، اما معتقد است که تسلیحات ارائه شده برای اهداف مورد نظر استفاده می‌شود. یعنی ما فساد و قاچاق (در اوکراین) را به رسمیت می‌شناسیم، اما کاری برای آن انجام نخواهیم داد، زیرا این یک موقعیت اطلاعاتی برای روسیه است و دلیلی است برای اینکه ایالات متحده مسیر کمک را ببندد.

پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در بزرگ‌ترین تحول سیاسی این کشور همزمان با جنگ، تعدادی از مقامات ارشد را برکنار کرده بود.

اخراج بیش از ۱۲ مقام ارشد دولت اوکراین توسط زلنسکی چند روز پس از بازداشت معاون وزیر مظنون به اختلاس و اتهاماتی بود که اگرچه توسط وزارت دفاع تکذیب شد، اما اعتراضاتی را علیه عملکرد دولت اوکراین برانگیخت.

زلنسکی گفت: هر عامل داخلی که با دولت تداخل داشته باشد در حال اخراج است و پاکسازی خواهد شد. این برای حفاظت از ما ضروری است و به نزدیک شدن ما با نهادهای اروپایی کمک می‌کند.

کد خبر 5721865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha