۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵

اعتراف وزیر خارجه اسبق انگلیس:

تصمیمات اصلی درباره تامین تسلیحاتی کی‌یف در واشنگتن گرفته می‌شود

تصمیمات اصلی درباره تامین تسلیحاتی کی‌یف در واشنگتن گرفته می‌شود

وزیر خارجه اسبق انگلیس می‌گوید که این کشور درباره تامین تسلیحاتی اوکراین، به طور مستقل قادر به تصمیم‌گیری نیست زیرا تصمیمات اصلی همچنان در واشنگتن گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ویلیام هِیگ، وزیر خارجه اسبق انگلیس در گفت‌وگو با کمدین‌های روس مشهور به «ووان و لکسوس»، گفت که لندن به طور مستقل و به تنهایی قادر به تصمیم‌گیری درباره تامین تسلیحاتی اوکراین نخواهد بود زیرا تصمیمات اصلی راجع‌به این مساله همچنان در واشنگتن اتخاذ خواهد شد.

هِیگ حد فاصل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ وزیر امور خارجه انگلیس بود. او در مکالمه با کمدین‌هایی که به نیابت از پترو پوروشنکو، رئیس جمهور پیشین اوکراین با او تماس گرفته بودند، گفت که با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در تماس است.

هِیگ گفت: انگلیس بدون آمریکا و هماهنگ کردن با این کشور، سیاست خود را تغییر نخواهد داد. به عبارت دیگر، تصمیمات اصلی همچنان در واشنگتن گرفته می‌شود.

وی یادآور شد که اگر انگلیس برای تصمیم‌گیری درباره تامین سلاح دوربرد برای اوکراین، آزادی عمل داشته باشد، بدون شک چنین تصمیمی خواهد گرفت. به گفته وی، فرآیند الحاق اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سال‌ها طول خواهد کشید.

هِیگ بر این باور است، طرحی که بین آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد، احتمالاً به عنوان راه‌حل «دوره انتقال» عمل خواهد کرد. او می‌گوید که این طرح، یک توافق یا ائتلاف دفاعی نبوده بلکه تضمین سیاسی است که بر اساس آن تل‌آویو همواره از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: اوکراین هم می‌تواند با انگلیس، آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی چنین روابطی داشته باشد. اما درباره ناتو، می‌توان تصور کرد که چننی هماهنگی‌هایی چقدر زمان‌بر خواهد بود.

کد خبر 5722542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha