۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲

واکنش قاطع مسکو به «لفاظی مولداوی علیه روسیه»

واکنش قاطع مسکو به «لفاظی مولداوی علیه روسیه»

پارلمان مولداوی بی‌توجه به جنگ افروزی‌های کی یف، با تصویب بیانیه‌ ای عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرد؛ اقدامی که با واکنش قاطع مسکو واجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پارلمان مولداوی با تصویب بیانیه‌ ای ضمن محکوم کردن عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادعا کرد: روسیه از سال ۲۰۱۴ جنگی غیرقانونی علیه اوکراین را آغاز کرده است و این جنگ در سال ۲۰۲۲ شدت گرفت.

در این بیانیه بی‌ توجه به جنگ افروزی‌ های کی یف، از روسیه خواسته شده است تا جنگ در اوکراین را متوقف و نیروها و تجهیزات نظامی خود را از خاک اوکراین خارج کند!

در این بیانیه اضافه شده است که از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌ شود.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به این بیانیه واکنش نشان داد و تصریح کرد که این اقدام به نوعی لفاظی مولداوی علیه روسیه است.

ماریا زاخارووا با اشاره به وضعیت منطقه ترانس‌ نیستریا در مولداوی که استقلال خود را یکجانبه اعلام کرد، گفت: وضعیت پیرامون این موضوع به طور مصنوعی تشدید شده است. کیشیناو تلاش‌ های رژیم کی‌ یف برای تضعیف اوضاع در این منطقه را تحمل می‌ کند.

وی در ادامه افزود: ما از دولت مولداوی می‌ خواهیم که از لفاظی‌ های بی اساس علیه روسیه دست بردارد و در مورد وضعیت ترانس‌ نیستریا با خویشتن داری عمل کند. مجددا بر آمادگی خود برای توسعه همکاری‌ های عمل‌ گرایانه وسازنده با کیشیناو و ادامه تلاش‌ ها برای حل مسئله ترانس‌ نیستریا تاکید می‌ کنیم.

کد خبر 5723985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      6 2
      لعنت بر کمونیست مرگ بر تروریست
    • احمد IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 2
      خدا کنه روسیه متوجه بشه که ایران به خاطر طرفداری از روسیه داره چه دردسری میکشه
    • H.D IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 4
      همین میشه این کشورهای کوچک که در اطراف کشورهای بزرگ بوجود میان برای همینه که مثل مگس اعصاب اون فیل را خراب کنن تا خودزنی کنه .
    • اسماعیل IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      7 6
      نویسنده میگه " پارلمان مولداوی بی توجه به جنگ افروزی اوکراین" واقعا جای تعجب داره که روسیه بعنوان یک کشور تجاوزگر حمله کرده به یک کشور مستقل آنوقت اوکراین بعنوان جنگ افروز اعلام میکنه دوره آخرزمونه همه چی برعکس شده
      • علی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
        5 3
        اوکراین مستقل نیست نوکر آمریکاست و بهای حماقت ملی گراها را می‌پردازد باعث این جنگ خود اوکراین است ( پیوستن به ناتو و کمک به تضعیف روسیه ). خود کرده را تدبیر نیست . زلنسکی راهی جز خودکشی ندارد.
      • محمدرضا IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
        3 1
        استاد اگه اسراییل بیاد کنارمرزهای ما پایگاه نظامی بزنه مابایدبیغیرت باشیم اگه نزنیم توسرشون ! اوکراین اگه تعهدشکنی نمیکردوناتوروبه مرزهای روسیه نزدیک نمیکردجنگ نمیشد بله استادخودتم میدونی واقعیت همینه
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 5
      جنگ افروزیهای کی یف؟؟؟ فراموش کردید که روسیه اول به اوکراین حمله کرد،شهرهایش ویران کرد،و مردمش اواره کرد؟؟ اوکراین حق ندارد از کشورش دفاع،و در مقابل حمله روسیه به شهرهای اوکراین،،به شهرهای روسیه حمله کند؟؟؟
    • محسن IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      2 0
      زلنسکی دلقک با اطاعت بی چون و چرا از آمریکا، مردم کشورش رو بدبخت کرده، حملات اوکراین به مناطق اشغالی هم جنگ و کشتار مردم خودشون در شرق اوکراین هست...