۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۲۵

حضور دو مربی ایران در دوره آموزشی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ

حضور دو مربی ایران در دوره آموزشی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ

دو مربی تیم های ملی هاکی روی یخ بانوان و جوانان ایران در دوره آموزشی فدراسیون جهانی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چند ماه پیش بود که فعالیت های هاکی روی یخ ایران از شکل کمیته و زیر نظر فدراسیون اسکیت، رسما به انجمنی متشکل تر و زیر نظر فدراسیون اسکی تغییر شکل یافت.

از آن تاریخ فعالیت های این انجمن دو چندان شده و همگام با فدراسیون جهانی این رشته IIHF، این انجمن سر و شکل جدیدی به خود گرفته است. موضوعی که از نگاه فدراسیون جهانی نیز پنهان نمانده و در مجامع گوناگون، بارها هاکی روی یخ نوپای ایران و فعالیت هایش را تحسین کرده است.

در همین راستا و مطابق تقویم IIHF از روز 12 تا 17 اسفند، برنامه ای تحت عنوان Learn To Play یا همان یادگیری بازی زیر نظر اساتید مجرب فدراسیون جهانی در مجموعه زاید ابوظبی می شود که اعظم سنایی به عنوان مربی تیم ملی بانوان، رییس کمیته آموزش و مدرس هاکی روی یخ انجمن و کیان فرساد به عنوان مربی تیم ملی جوانان و مدرس دوره های مربیگری در این دوره شرکت کرده اند.

برنامه یادگیری بازی (LTP) در سال 2000 ایجاد شد و هدف اصلی آن این است که پسران و دختران 6 تا 9 سال از طریق «تجربه جذاب هاکی» جذب این رشته ورزشی شوند.

فدراسیون جهانی در توصیف این برنامه گفته است: هاکی در این سطح باید بر اساس داشتن سرگرمی، مشارکت همگانی و مهارت های اصلی هاکی آموزش داده شود. این برنامه بر اساس این آرمان ها است.»

کد خبر 5724168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha