۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

صدور مجوز برداشت حدود ۹ هزار مترمکعب چوب در رودسر

صدور مجوز برداشت حدود ۹ هزار مترمکعب چوب در رودسر

رودسر- مدیر منابع طبیعی رودسر از صدور مجوز برداشت حدود ۹ هزار مترمکعب چوب آلات در این شهرستان خبر داد و گفت: با صدور مجوز ۸۷۰۰ متر مکعب چوب آلات بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

حسین برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: آب، خاک، هوا، جنگل و مرتع جزو ثروت‌های ملی به حساب می‌آیند و حراست و حفاظت از آن یک عزم ملی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه همه در قبال حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها مسئول هستیم، افزود: جنگل کاری و حفاظت منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی کار فرا سازمانی و مردمی است و فقط منحصر به یک سازمان نیست.

مدیر منابع طبیعی رودسر از توزیع ۲۰ هزار اصله نهال در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نهال از نوع صنوبر و سوزنی برگ در سطح شهرستان رودسر توزیع می‌شود.

برزگر با اشاره به مساحت ۱۰۰ هزار هکتاری فضای سبز و منابع طبیعی رودسر، بیان کرد: از این میزان، ۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۴۵ هزار اراضی مرتعی است.

وی با اشاره به مشکل منابع انسانی و اداری، افزود: کمبود منابع انسانی چالش اصلی منابع طبیعی در رودسر است.

مدیر منابع طبیعی رودسر از صدور مجوز برداشت حدود ۹ هزار متر مکعب چوب آلات در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با صدور مجوز ۸۷۰۰ متر مکعب چوب آلات برای تأمین مواد اولیه کارخانجات، بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

برزگر ادامه داد: مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال حاصل فروش چوب آلات کشف شده در این شهرستان به دست آمده است.

وی از تشکیل ۱۵۸ پرونده در بخش تصرفات در شهرستان رودسر خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲۲ پرونده از منابع طبیعی بود که مابقی در دست بررسی است.

مدیر منابع طبیعی رودسر از اجرای ۳۰۰ هکتار جنگل‌کاری در ۲ سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: رودسر در بخش جنگل کاری و توسعه جنگل‌ها رتبه اول استان را دارد.

برزگر با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه آبخیزداری رودسر، بیان کرد: حدود ۳ میلیارد ریال در حوزه کف بند، دیواره و گابیون بندی در رودسر هزینه شده است.

کد خبر 5726857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha