۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲

رئیس دانشگاه ایلام خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه ایلام

افزایش ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه ایلام

ایلام-رئیس دانشگاه ایلام از افزایش ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر علیمحمدی ظهر روز سه شنبه در نشست خبری به افزایش ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند افزایش بودجه دانشگاه ایلام امری بی سابقه در بین دانشگاه‌های کشور است اما با توجه به حجم نیازهای دانشگاه این رقم کفاف نمی‌دهد.

وی گفت: بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان بودجه دانشگاه ایلام طی سال جاری بوده است.

رئیس دانشگاه ایلام اضافه کرد: این دانشگاه دارای هشت هزار نفر دانشجوی ایرانی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۳۵۰ نفر دانشجو خارجی در مقاطع ارشد و کارشناسی است و افزایش جذب دانشجویان خارجی به ویژه عراقی برای سال تحصیلی آتی در دستور کار است.

علیمحمدی کسری بودجه دانشگاه مربوط به سنوات گذشته را از مهمترین چالش‌ها برشمرد و توضیح داد: این دانشگاه ۱۱ میلیارد تومان کسری بودجه داشت که با رایزنی و مکاتبات متعدد ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای دانشگاه ایلام اخذ و کسری بودجه جبران شده است.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه این دانشگاه ۷۱ درصد رشد درآمد اختصاصی داشته است، گفت: ۱۷ میلیارد تومان سهم درآمد بود که این رقم به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: دانشکده علوم پایه و توسعه دانشکده علوم انسانی از مهمترین نیازهای عمرانی دانشگاه ایلام است که در سفر اول ریاست جمهوری به استان ایلام هیچ مصوبه و اعتباری برای تکمیل این طرح‌ها انجام نشد که با رایزنی‌های انجام گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری ایلام برای دانشکده علوم پایه ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که هفت میلیارد تومان آن تخصص یافت.

ایجاد خوابگاه متاهلی ویژه دانشجویان

وی ادامه داد: برای توسعه دانشکده علوم انسانی از محل اعتبارات استانی با وجود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اما این پروژه نیمه تمام مانده است و در حال رایزنی برای اخذ اعتبار از محل متمم دوم سفر اول ریاست جمهوری هستیم و برای دور دوم سفر مصوبه‌های جدیدی تدوین شده است.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: برای فاز اول این پروژه ۱۵ میلیارد تومان از وزارتخانه و ۱۰ میلیارد تومان از منابع استانی و متمم دوم سفر ریاست جمهوری برای توسعه دانشکده علوم انسانی مصوب شده است و برای تکمیل کل پروژه ۴۵ میلیارد تومان مورد نیاز دارد.

به گفته علیمحمدی مجتمع خوابگاهی جاده مهران برای نوسازی و بهسازی به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که روند بهسازی این طرح شروع شده و بعد از تکمیل برای اقامت مهمانان و دانشجویان خارجی استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه ایلام ایجاد خوابگاه متاهلی ویژه دانشجویان را از اولویت‌های دانشگاه ایلام برشمرد و افزود: در این راستا طراحی خوابگاه‌های متاهلی با ۳۰۰ میلیون تومان در حال انجام است

کد خبر 5733321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha