۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۷

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد؛

به‌آب اندازی دو فروند کشتی نوساز داخلی در بندرعباس

به‌آب اندازی دو فروند کشتی نوساز داخلی در بندرعباس

بندرعباس - معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آزمون‌های دریانوردی دو فروند لندینگ‌کرافت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور در یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی به آب اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده اظهارکرد: در روزهای پایانی سال، آزمون‌های دریانوردی دو فروند لندینگ‌کرافت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور با حضور و نظارت کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها و موسسات رده‌بندی داخلی با موفقیت انجام شد.

به گفته وی، این دو شناور مشابه هم به طول سرتاسری ۵۳ متر، ۱۴,۵۰ متر عرض و دارای ۲.۲۵ متر آبخور بوده که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تکمیل و نصب تجهیزات در یکی از شرکت‌های شناور سازی داخلی و به شکل کاملاً بومی بدست متخصصان و کارشناسان داخلی ساخته شده است.

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی این دو فروند شناور نیز گفت: این شناورها هریک دارای ۲ دستگاه موتور اصلی ۸۳۰ اسب بخار و سرعت ۱۰ گره دریایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پس از صدور گواهینامه‌های فنی، ایمنی و دریایی مجاز به تردد و بهره‌برداری با پرچم کشور خواهد بود.

مکی‌زاده خاطرنشان کرد: چهار فروند شناور لندینگ کرافت دیگر نیز با ابعاد متفاوت در شناور سازی های بخش خصوصی شهرستان بندرعباس در حال ساخت است.

گفتنی است؛ ۲ فروند کشتی خدماتی ۴۰ متری با ۱۰ متر عرض ساخت صنایع کشتی سازی بندرعباس نیز در ایام دهه فجر امسال به آب‌اندازی شد.

کد خبر 5736458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha