۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

تکمیل صدور سند تک‌برگی برای زمین‌های دولتی در اردبیل

تکمیل صدور سند تک‌برگی برای زمین‌های دولتی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ فقره سند تک برگی برای زمین‌های دولتی صادر شده و قرار است صدور این سند در سال جاری تکمیل می‌شود.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۷ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان طرح تفصیلی شهر اردبیل و بازنگری در طرح جامع پارس آباد، زیباسازی برخی فضاهای شهری و طرح جامع و تفصیلی برخی شهرها مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: ۷۱ جلسه کمیسیون ماده ۵ در سال جاری برگزار شده که در این جلسات پرونده ارجاعی ۹۳۰ نفر در قالب کمیته‌های کارشناسی بررسی شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی زیربنایی نیز با برگزاری ۱۱ جلسه ۱۵۳ پرونده را مورد ارزیابی قرار داده و در کنار آن کمیته کارشناسی این کارگروه نیز با برگزاری ۱۱ جلسه ۱۴۴ پرونده را ارزیابی کرده است.

وی تصریح کرد: امسال یک هزار و ۳۰۰ فقره سند تک برگی برای زمین‌های دولتی صادر شده و در مجموع ۹۲ درصد زمین‌های دولتی صاحب سند تک برگی شده اند.

حیدری افزود: سال آینده این روند تکمیل شده و همه زمین‌های دولتی از سند تک برگی بهره مند خواهند شد.

وی احداث ساختمان دولتی، پروژه بیمارستانی ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده، احداث ۵ مجتمع فرهنگی – هنری، احداث کتابخانه مرکزی پارس آباد و چهار ساختمان دولتی را در شهرهای مختلف از اقدامات راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد.

تأمین زمین برای طرح‌های عمرانی دولتی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل فعالیت معاونت املاک را با رویکرد تأمین زمین برای اجرای طرح‌های عمرانی دولتی یادآور شد و بیان کرد: ما وظیفه تأمین زمین برای اجرای طرح‌های مختلف در حوزه گردشگری، اقتصادی، بهداشت و سلامت، ساخت مدرسه، مصلی و دیگر پروژه‌های عمرانی دولتی را برعهده داریم.

حیدری افزود: همکاران ما در حوزه املاک و حقوقی سعی دارند تا این زمین‌ها را برای مجموعه‌های احداثی و عمرانی تأمین کرده و به سرعت تحویل دستگاه‌های اجرایی مختلف کنند که بیش از یک هزار هکتار زمین در سال‌های اخیر تأمین شده است.

وی گفت: برای تأمین مسکن اقشار ویژه نظیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مددجویان بهزیستی و نهادهای حمایتی تأمین زمین به شکل ۱۰۰ درصد انجام می‌شود تا دغدغه‌ای از بابت تأمین زمین وجود نداشته باشد.

کد خبر 5739898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha