۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی خبر داد؛

کمک یک میلیاردی خیران به طرح اطعام مهدوی در خراسان جنوبی

کمک یک میلیاردی خیران به طرح اطعام مهدوی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای پویش اطعام مهدوی با فعالیت ۱۱۰ آشپزخانه در استان خبر داد و گفت: تا کنون خیران حدود یک میلیارد تومان به اجرای این طرح کمک کرده‌اند.

محمد عرب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و ضرورت توجه و دستگیری از ایتام و نیازمندان در این ماه مبارک، گفت: پویش ملی اطعام مهدوی مشابه سال‌های گذشته با شعار هر روز از این ماه مبارک شب عیدی است با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین جامعه هدف برگزار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: ترویج فرهنگ اطعام و سنت حسنه اطعام در جامعه، مردمی سازی اطعام به منظور حضور و مشارکت حداکثری در این موضوع ارزشی و دینی و کمک به ارتقا سطح همبستگی، امنیت، رضایت اجتماعی، همدلی و نوع دوستی در جامعه و… از اهداف اجرای این طرح است.

عرب با اشاره به آماده سازی تعداد ۱۱۰ آشپزخانه مهدوی از طریق مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد، حسینه ها، تکایا، و…، بیان داشت: اجرای طرح اطعام مهدوی از طریق مراکز نیکوکاری و مشارکت مردم، خیریه‌ها و مؤسسات انجام می‌شود که تا کنون حدود یک میلیارد تومان به این طرح کمک شده است.

به گفته وی همچنین طرح افطاری ساده با مشارکت خیرین و مردم در سطح محلات در حال اجرا است که تا کنون ۷ هزار و ۵۶۶ افطاری ساده به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تهیه و توزیع سبد کالای معیشتی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، عنوان کرد: در این زمینه نیز ۸۱۶ بسته معیشتی به ارزش ۳۹۹ میلیون و ۵۴۲ هزار تومان تهیه و توزیع شده است.

وی تهیه و توزیع بیش از ۱۵۲ هزار افطاری ساده، تهیه و توزیع تعداد ۲۵ هزار بسته معیشتی، ثبت نام از ۳ هزار و ۱۹ نفر حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین، جمع آوری مبلغ ۵۸ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال فطریه و کفاره عمد و غیر عمد را جز فعالیت‌های انجام شده در پویش اطعام مهدوی رمضان سال گذشته بیان کرد.

کد خبر 5745676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha