۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸

دستیار معاون علمی خبر داد:

برگزاری رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس)

برگزاری رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس)

رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس) همزمان با رویداد اینوتکس در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم آقازاده امروز در نشست خبری اولین رویداد بین المللی تأمین مالی نوآوری و فناوری که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: پیشرفت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در تأمین مالی و توسعه سرمایه گذاری مؤثر است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: تاکنون روال تأمین مالی برای اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور بر مبنای تأمین مالی دولتی بوده است که از طریق نهادهایی چون صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شد.

وی با بیان اینکه این منابع محدود است، گفت: فعالان این حوزه در حال توسعه کمی و افزایش حجمی منابع مالی مورد نیاز هستند.

آقازاده با بیان اینکه بازار پولی و بانکی، بورس بیمه و شرکت‌های بزرگ و عمومی، شتابنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری را از ابزارهای تأمین مالی اکوسیستم دانش بنیان کشور هستند، گفت: در سال گذشته تصمیم به برگزاری رویدادی در حوزه تأمین مالی با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان گرفته شد.

وی در مورد این رویداد خاطر نشان کرد: رویداد فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. محور بحث و تبادل نظر این رویداد، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تأمین مالی است. همچنین سیاستگذاری این رویداد به ریاست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خواهد بود.

در ادامه این نشست، سجاد عباسی دبیر رویداد اینوتکس با اشاره به برگزاری رویداد فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس گفت: رویداد اینوتکس طی برگزاری ۱۱ دوره ۳ هدف توسعه شبکه سازی در زیست بوم نواوری، ایجاد ارتباطات B۲B و توسعه سرمایه گذاری در حوزه نوآوری بوده است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد کافه سرمایه در حاشیه رویداد اینوتکس با هدف ایجاد ارتباط میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران گفت: اولین رویداد فینوتکس از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در دو بخش برگزار خواهد شد.

سجادی بخش اول را بخش نمایشگاهی دانست و اظهار کرد: در این بخش میزبان نهادهای سرمایه گذار چون بانک‌ها، شرکت‌های خطر پذیر و صنعت بیمه و بازار سرمایه هستیم و متقاضیان برای شرکت در بخش نمایشگاهی این رویداد تا انتهای فرودین ماه است. بخش دوم بخش رویدادی است.

کد خبر 5750305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha