۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶

حماس در سالگرد قتل‌عام دیریاسین:

جنایات رژیم صهیونیستی با گذشت زمان فراموش نمی‌شوند

 جنایات رژیم صهیونیستی با گذشت زمان فراموش نمی‌شوند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در هفتاد و پنجمین سالگرد جنایت صهیونیست‌ها در روستای دیریاسین، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، جنبش حماس امروز یکشنبه در هفتاد و پنجمین سالگرد قتل‌عام دیریاسین که در چنین روزی نهم آوریل سال ۱۹۴۸ رخ داد، بیانیه‌ای صادر کرد.

جنبش حماس در این بیانیه تاکید کرد: خاطره تاریخی ملت فلسطین، جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در روستای دیریاسین (غرب قدس اشغالی) را هرگز فراموش نمی‌کند، جنایتی مه در چنین روزی در سال ۱۹۴۸ رخ داد و طی آن ۳۶۰ فلسطینی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیدند.

حماس تاکید کرد: این قتل‌عام وحشیانه در راستای سیاست سازمان‌یافته صهیونیست‌ها در راستای نسل‌کشی ملت فلسطین، آواره‌سازی و اخراج آنها از سرزمین‌شان رخ داد تا برای آنها در قلب قدس و مسجدالاقصی و سرزمین تاریخی ما فلسطین، مشروعیتی که نداشتند را ایجاد نماید اما همه تلاش‌های آنها بی‌نتیجه ماند و جز ناامیدی چیزی نصیب اشغالگران نکرد.

این جنبش در بیانیه‌ای افزود: سالگرد این کشتار خونین در حالی فرا رسیده که اشغالگران صهیونیستی در سایه سکوت بین‌المللی به اعمال فجیع‌ترین جنایات و تروریسم دولتی علیه سرزمین، مردم، خانواده‌ها و مقدسات ما ادامه می‌دهد.

حماس در ادامه از جامعه جهانی، کشورهای منطقه و طرف‎‌های بین‌المللی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال مساله فلسطین عمل کنند.

حماس تاکید کرد: جنایات صهیونیست‌ها با گذشت زمان فراموش نشده و ازبین نخواهد رفت، همه باید در راستای انزوای رژیم جنایتکار صهیونیستی وارد عمل شده و به ملت فلسطین در راستای نیل به حقوق مشروع خود از جمله آزادی و حق تعیین سرنوشت کمک کنند.

حماس تاکید کرد: گذشت ۷۵ سال از کشتار دیر یاسین و دیگر کشتارهای مستمر و فزاینده صهیونیست ها نتوانسته و نخواهد توانست مردم ما را از ادامه پایداری و مقاومت در سرزمین خود و دفاع از بیت المقدس و مسجدالاقصی منصرف سازد، ملت فلسطین در تمام میادین نبرد حضور دارد و تا دستیابی حقوق خود، آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات آن و تحقق حق بازگشت به این سرزمین به مبارزات خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 5750440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha