۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۱۸

سخنگوی دانشگاه آزاد در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

جزئیات تغییر شرایط اساتید حق التدریس به هیات علمی وابسته

جزئیات تغییر شرایط اساتید حق التدریس به هیات علمی وابسته

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره جزئیات تغییر شرایط اساتید حق التدریس به اعضای هیات علمی وابسته توضیح داد.

محمد قربانی سخنگوی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره خبری که اخیرا رئیس دانشگاه آزاد درباره خداحافظی با مفهوم حق التدریس اعلام کرد، توضیح داد و گفت: در راستای حفظ شان و کرامت عزیزانی که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، به تدریس مشغول بوده و به اصطلاح "استاد حق التدریس" و یا "مدرس" هستند تلاش خواهد شد این عزیزان در چارچوب قوانین و مقررات و ملاحظات واحدهای دانشگاهی مربوطه به عنوان "عضو هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی" از خدمات فاخرشان بهره مند باشیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بنابراین عزیزان عضو هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی، در چارچوب دستورالعمل و آیین نامه مربوطه از امتیازات آن برخوردار خواهند بود.

قربانی با تاکید اینکه اولا عضو هیئت علمی وابسته هستند و مدرس و یا استاد حق التدریس عضو هیئت علمی دانشگاه نیست، گفت: ثانیا به تبع عضو هیئت علمی بودن می توانند در چارچوب مقررات مربوطه به راهنمایی، مشاوره و داوری رساله های علمی بپردازند.

معاون مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار کرد: ثالثا در چارچوب آیین نامه مربوطه از نظام ارتقا و ترفیع برخوردار شده و طبعا از امتیازات آن برخوردار می شوند. رابعا حقوق و مزایای آن ها به صورت ماهانه پرداخت می شود.

قربانی گفت: این افراد در اجرای طرح های تحقیقاتی درون دانشگاهی و برون دانشگاهی مشارکت جدی و موثر داشته باشند. در حال حاضر دانشگاه آزاد بیش از سی هزار استاد حق التدریس دارد.

کد خبر 5753438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دکتر نعمتی زاده IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      رییس دانشگاه آزاد یک سخنرانی میکنه و میگه اساتید حق التدریس اخراج میشوند! سخنگوی دانشگاه آزاد چیز دیگری میگه و ادعا میکنه اینها نه تنها اخراج نمیشوند بلکه همه اساتید حق التدریس هیات علمی وابسته میشوند! این دانشگاه آزاد چه خبره ؟
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      5 0
      دانشگاه آزاد با اخراج اساتید حق التدریس میخواهد هزینه هایش را کاهش دهد با عضویت هیات علمی و پرداخت حقوق ماهانه به انان هزینه هایش افزایش خواهد یافت . بنظر سرکاری است و فریب افکار عمومی.
    • حمید IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      7 0
      بازهم وعده های سرخرمن و بی پشتوانه! صدها هیات علمی نیمه وقت با رتبه استاد و دانشیار را ابتدا از رسمی به قراردادی تبدیل کردند( تا از پرداخت پاداش سنوات) شانه خالی کنند و قرارداد یکساله و بعد شش ماهه و سرانجام قطع همکاری با استادان نیمه وقت. الان چطور باتاخیر ۲-۳ سالهپرداخت حق التدریس، میخوان ماهانه
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      رییس اخراج میکنه سخنگو هیات علمی میکنه؟
      • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
        0 0
        دانشگاه آزاد آزاد آزاد! طهرانچی کاملا درست گفت در گردهمایی مشهد که از مزایای دانشگاه آزاد اینست که قوانین و مقررات ندارد!
    • حسین IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 2
      کاش فکر کارمند دانشگاه آزادهم بودین. که کمترین حقوق یه جامعه رو میگیره وباسابقه ۲۲ سال ، شرمنده زن وبچه ش شده .کاش همسان سازی میکردین بادانشگاههای دولتی؟ چراوعده های دروغین به مردم میدید.کاش کسی هم باشه به دادما کارمندان دانشگاه آزاد برسه...
      • صبا IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
        3 0
        ای کاش شرایط شما هم مثل حق التدریسی ها بود تا درک میکردید تو درخواستهای مربوط به این قشر مظلوم نیاید به فکر خودتون باشید.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      3 0
      تجربیات گذشته نشان داده که هر موقع آقای تهرانچی صحبت از تغییر کرد، فاجعه ای در پیش است.
    • استاد دانشگاه آزاد IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      1 0
      سلام من امروز دانشگاه بودم و از مسئول مربوطه سوال کردم گفتند که اساتید حق التدریس که جذب در هیچ ارگانی نیستند به صورت هیئت علمی وابسته جذب می‌شوند، و این خبر واقعا صحت داره و بدبین نباشید اگر می‌خواستند اخراج کنند که خیلی راحت اخراج میکردند تعهدی نسبت به ما نداشتند که لزومی نداشت هیئت علمی کنند