۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶

با حضور وزیر بهداشت؛

مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی برگزار شد

مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی برگزار شد

مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی در حوزه های اورژانس، بهداشت و درمان با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی، روز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ با حضور وزیر بهداشت، در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد.

در این مراسم، نیروهای خدمات رسان به هموطنان در ایام نوروز تقدیر شدند.

نیروهای حوزه اورژانس، بهداشت و درمان، بیشترین ارائه دهندگان خدمت در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، در این مراسم گفت: وزارت بهداشت در کنار سایر سازمان‌های امدادی با تمام قوا در همه عرصه‌ها از ۲۴ اسفند کار را آغاز کرد و تا ۱۴ فروردین در جاده و بیمارستان خدمات ارزشمندی داشته است.

وی افزود: ما شاهد افزایش ۴۸ درصدی ورودی به بیمارستان‌ها در ایام نوروز بودیم و بیش از ۴.۵ میلیون نفر مراجعه به بیمارستان‌ها داشتیم. عمل‌های جراحی غیر اورژانسی نیز در ایام تعطیلات انجام شد، همچنین، در ایام تعطیلات نوروزی، ۴۷ پیوند عضو در بیمارستان‌های کشور انجام شده است.

میعادفر گفت: در حوزه بهداشت و بیماری‌ها حدود ۴۰۰ هزار مورد مراقبت بهداشتی از مرزها انجام شد.

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار بازدید از مهمانسرا و هتل انجام شد، در اورژانس پیش بیمارستانی ۳۰۰ هزار مأموریت انجام شد و ۴۲ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

در ادامه این مراسم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، گفت: تمامی کادر سلامت در ایام نوروز در صحنه حضور داشتند، هیچ بیمارستانی تعطیل نبود و بیش از هزار بیمارستان در آماده باش بودند.

وی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی مأموریت‌های اورژانس در نوروز ۱۴۰۲، افزود: میزان مراجعات به بیمارستان‌ها نیز ۵۱ درصد رشد داشت. همچنین، ۱۶۰ هزار عمل جراحی در ایام نوروز انجام شد که فقط ۳۵ درصد این تعداد، عمل جراحی اورژانسی بوده است.

وزیر بهداشت گفت: ۲۶ هزار نیروی اورژانس در جاده‌ها حضور داشتند و ۱۰۷۳ نفر احیای قلبی شدند، ۱۳۴ هزار نفر توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

عین‌اللهی افزود: در ایام نوروز ۴.۵ میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها داشتیم که باید از زحمات کادر درمان در این خصوص تقدیر کرد.

کد خبر 5757900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha