۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۱۶

تیراندازی به سمت اتوبوس صهیونیست‌ها در جنوب نابلس

تیراندازی به سمت اتوبوس صهیونیست‌ها در جنوب نابلس

یک دستگاه اتوبوس شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی ایست بازرسی زعتره در جنوب نابلس هدف تیراندازی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که یک دستگاه اتوبوس شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی ایست بازرسی زعتره در جنوب نابلس هدف تیراندازی قرار گرفته ولی این حادثه تلفات جانی نداشته است.

شورای شهرک اشغالی حومه نابلس با تائید این تیراندازی مدعی شده که وضعیت بسیار ناامن است و بایستی عملیاتی را علیه زیرساخت‌های اقدامات جوانان فلسطینی انجام داد.

این شورا گفته است که این تنها راهی است که می‌توان از حملات فلسطینی‌ها جلوگیری کرد.

گفته شده این اتوبوس یک سرویس عمومی مربوط به شهرک‌نشینان بوده است.

«یوسی داگان»، رئیس شورای شهرک‌نشینان پس از این حادثه تیراندازی با اذعان به شرایط نامساعد امنیتی مدعی شد: «شهرک‌ها در [کرانه باختری] و تمامی اسرائیل حتی بیشتر توسعه خواهند یافت.»

داگان همچنین با نگرانی از وضعیت ناامن شهرک‌های اشغالی از مقامات صهیونیست خواسته است تا به فکر تغییر استراتژی امنیتی برای مقابله با فلسطینی‌ها باشند، چون به ادعای این مقام صهیونیست نمی‌توان مانند گذشته امنیت را برقرار کرد و نیاز به تغییرات روش در این حوزه وجود دارد.

درگیری‌ها در مناطق اشغالی فلسطین در طول ماه رمضان تشدید شد و جوانان فلسطینی در واکنش به عملیات هجوم و یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی بارها اقدام به عملیات در شهرک‌های اشغالی کردند.

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی حتی با واکنش مقاومت فلسطین در نوار غزه و سپس از جنوب لبنان منجر شد و همین واکنش‌ها به ترس و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از هجوم به مسجدالاقصی منجر شد.

از سوی دیگر امروز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از برکناری یک فرمانده اسرائیلی به سبب ناتوانی و ناکامی در بازداشت مبارزان مقاومت در جنین در کرانه باختری خبر داد.

منبع مذکور فاش کرد که ارتش اخیراً فرمانده یگان صهیونیست‌های عرب‌نما را به سبب ناتوانی در بازداشت مبارزان مقاومت در جنین برکنار کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این عملیات را یگان عرب‌نمای صهیونیستی هفته گذشته در جنین انجام داد اما در نهایت بدون اینکه موفق به بازداشت یکی از مبارزان مقاومت شوند، از این منطقه عقب نشینی کردند.

همچنین در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، فراخوان‌ها برای ادامه حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و تقویت حضور نمازگزاران و معتکفان در این مکان مقدس اسلامی، همچنان ادامه دارد و در این ایام، ده‌ها چادر توسط نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی و محوطه اطراف آن برپا شده که فضایی معنوی و سرشار از عشق و عبودیت را ایجاد نموده است.

شامگاه گذشته نیز بیش از ۷۰ هزار نمازگزار در شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی نماز عشاء و تراویح را اقامه کردند.

در هنگام برگزاری این مراسم عبادی محوطه‌های مسجدالاقصی و نمازخانه‌های مسقف آن مملو از نمازگزاران بود. هزاران زن از اهالی قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی در مسجد الاقصی حضور به هم رسانده و در این مکان مقدس نماز اقامه کردند.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد مبارک الاقصی خواستار تداوم حضور نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی بعد از ماه مبارک رمضان و حضور در این مکان برای اقامه همه نمازها شد.

کد خبر 5759751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha