۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

امنیت شغلی مهمترین مطالبه کارگران است

امنیت شغلی مهمترین مطالبه کارگران است

ساری- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس امنیت شغلی را مهمترین مطالبه و خواسته کارگران بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از هر سطحی برای تحقق مطالبات کارگران پیگیری خواهیم کرد اظهار داشت: امنیت شغلی اولین و مهمترین مطالبه کارگران به شمار می‌رود و اکنون امنیت شغلی در کشور وضعیت بدی دارد.

وی با اظهار اینکه اعضای جامعه کارگری باید نسبت به حقوق خود مطالبه داشته باشند، افزود: متأسفانه در زمینه مطالبات کارگران اختلاف نظر جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار بود، افزود: از سوی هیچ دولت برای پرداخت و رد این دیون اقدامی صورت نگرفته بود و باهمکاری تشکل‌های کارگری توانستیم بخشی از اعتبارات را جذب کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس اظهار داشت: در مجموعه ۲۴۰ هزار تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا حدودی انجام شده است، تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شده است و در این ماه نسبت به متناسب سازی ۲۵ درصد باقیمانده اقدام می‌شود.

بابایی بیان اینکه مشکل تأمین اجتماعی این است که دولت‌ها در آن حکومت می‌کنند، افزود: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسط دولت انتخاب می‌شود و تشکل‌ها و کارگران..

وی بازنگری در قوانین تأمین اجتماعی را ضروری دانست و گفت: اعتباری برای افزایش تعرفه‌های درمان کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی شده درنظر گرفته شده است.

کد خبر 5763059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha