۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

امور فرهنگی اولویت شورای شهرهای کشور باشد

امور فرهنگی اولویت شورای شهرهای کشور باشد

اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارکردن در زمینه موضوعات فرهنگی اولویت و ضرورت متولیان شوراهای شهر و منتخبان مردم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح چهارشنبه در آئین افتتاحیه نخستین نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور اظهار داشت: اهمیت فرهنگ در شرایط امروز کشور که هر چه پیش‌رفتیم با آسیب‌ها آشنا شدیم، ضرورت پرداختن به این موضوع را گوشزد می‌کند.

وی ادامه داد: نیاز است ما متولیان شوراها و منتخبان مردم یکی از وجوه همت خود و دغدغه‌های اصلی را مباحث فرهنگی شهرها قرار دهیم؛ اگر که ضرورت اقتصاد در اولویت اول کشور است اما در شهرها توجه به مباحث فرهنگی و کار کردن درنورد آن باید از اولویت‌ها و ضرورت‌های مجموعه‌های شوراها در کنار سایر تکالیف آنها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مزیت برگزاری نشست دو روزه رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور را بهره‌مندی از تجربیات یکدیگر در شهرهای مختلف دانست و افزود: این نشست سبب هم فکری و هم افزایی می‌شود تا به راهکاری مناسب دست یابیم و در سطح کشور اجرا شود.

نورصالحی با بیان اینکه شوراها استفاده از ظرفیت‌های مردمی را مورد توجه قرار دهند، گفت: در اصفهان به این مهم توجه ویژه و وافر داریم و این می‌تواند یکی از نقاط اتکا باشد که ظرفیت‌های فرهنگی عظیم و بی انتها بویژه جوان‌ها، حوزه‌های علمی و مساجد بهره ببریم.

وی تصریح کرد: اگر تشکیل این جلسات بصورت حضوری سخت باشد توصیه این است که تبادل تجربیات بصورت غیر حضوری کارهای نو و خلاقانه به شور گذاشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: توجه به مباحث خانواده که ضرورت مهم کشور بوده یکی از نکات دیگری است که در این نشست و کمیسیون‌ها باید مورد توجه باشد که مدیریت شهری به چه شکل در راستای بنیان و پایداری خانواده ورود و آن را احیا کند.‌

به گزارش مهر، نشست دو روزه هم اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور و چهارمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی هم اینک با حضور ۳۰ نماینده از شورای شهرهای مراکز استان‌های کشور در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

کد خبر 5763792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha