۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها

کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها

نتایج یک نظرسنجی که از سوی روزنامه عبری زبان معاریو منتشر شده از کاهش شدید محبوبیت نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی انجام شده که از سوی روزنامه معاریو منتشر شده، نشان می‌دهد محبوبیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف حزبی نتانیاهو نیز از محبوبیت خوبی در میان صهیونیست‌ها برخوردار نبوده و در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی شاهد دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود.

این در حالیست که نتایج نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که محبوبیت بنی گانتز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به صورت قابل توجهی دربرابر نتانیاهو افزایش یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که احزاب کابینه کنونی اسرائیل در صورت مشارکت در انتخابات پارلمانی تنها ۵۰ کرسی به دست خواهند آورد؛ این در حالیست که این احزاب در حال حاضر ۶۴ کرسی در پارلمان دارند. در مقابل نیز احزاب معارض ۷۰ کرسی به دست خواهند آورد.

روزنامه معاریو نوشت که این کاهش محبوبیت به تشدید تنش‌های امنیتی در داخل اراضی اشغالی و نارضایتی‌ها نسبت به طرح‌های اصلاحاتی نتانیاهو و افزایش حملات گروه‌های مقاومت علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی برمی گردد.

در حالی هرهفته، مخالفان نتانیاهو با برگزاری تظاهرات گسترده، خشم خود را نسبت به طرح‌های کابینه نشان می‌دهند که شب گذشته، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از حامیان نتانیاهو در حمایت از طرح اصلاح قوه قضائیه در قدس تظاهرات کردند و شعار مردم خواهان اصلاحات قضائی هستند را سر دادند.

شبکه خبری «المیادین» شامگاه پنجشنبه به نقل از مدیر دفتر این شبکه در فلسطین اشغالی گزارش داد که با گذشت ۴ ماه از تظاهرات هفتگی در خیابان‌های تل‌آویو میان حامیان و مخالفان طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو، اینک حضور گسترده راستگرایان افراطی در میادین تل‌آویو نشاندهنده «تعمیق شکاف و شکست گفتگوهای داخلی» در فلسطین اشغالی است.

کد خبر 5765561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha