۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری آمریکا در اوکراین

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری آمریکا در اوکراین

سفیر آمریکا در کی‌یف از حضور هیئت سرمایه‌گذاری این کشور در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، یک هیئت آمریکایی برای امضا یک توافق سرمایه‌گذاری با دولت اوکراین وارد این کشور شد.

«بریجت برینک» سفیر آمریکا در اوکراین امروز شنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که یک هیئت آمریکایی برای امضای توافقنامه سرمایه‌گذاری با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین وارد این کشور شد. بنا به نوشته سفیر آمریکا، این سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری از سوی شرکت مالی توسعه بین المللی ( DFC) با هدف کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط در حال رشد سریع انجام می‌شود.

در پیام توئیتری سفیر آمریکا در اوکراین آمده است: ما متعهد هستیم که به صورت فوری در زمانی که نیاز است به اقتصاد اوکراین کمک کنیم، تا نه تنها به دوام خود ادامه دهد، بلکه به شکوفایی آن نیز کمک کنیم.

سفیر آمریکا جنگ‌افروزی‌های کشورش در اوکراین را که به جنگی خونبار تبدیل شده، این گونه توصیف کرد: همانطور که ما از دفاع اوکراین حمایت می‌کنیم، در آینده اوکراین نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد.

آمریکا در حالی مدعی کمک به اقتصاد اوکراین شده است، که جنگ اوکراین و ادامه آن مرهون تلاش‌های واشنگتن برای حفظ هژمونی خود و مقابله با روسیه است.

کد خبر 5766618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha