۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۳

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار قزوین:

زمان رسیدگی به پرونده تخلفات ساختمانی در قزوین باید کاهش پیدا کند

زمان رسیدگی به پرونده تخلفات ساختمانی در قزوین باید کاهش پیدا کند

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار قزوین با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده تخلفات ساختمانی در قزوین باید کاهش یابد، گفت: اعلام تخلف، رسیدگی و اعلام رأی باید ظرف یک هفته انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین افشار در اولین کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی که امروز در فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد ما در برخورد با تخلفات ساختمانی، تغییر کاربری غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه‌ها، رویکرد پیشگیری است.

وی افزود: در وهله اول با نگاه پیشگیری و با استفاده تکلیف قانونی متولیان امر از ساخت‌وساز غیر مجاز داخل محل جلوگیری کنند و اجازه ندهند تخلف ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده تخلفات ساختمانی نیز باید کاهش پیدا کند، بیان کرد: زمان اعلام تخلف، رسیدگی به آن و اعلام رأی باید ظرف یک هفته انجام شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ریشه بروز و ادامه دار شدن برخی از تخلفات ساختمانی پروسه زمان رسیدگی به پرونده است که اغلب به دلیل کمبود نیروی انسانی رخ می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین اظهار کرد: به منظور رسیدگی بهتر به این تخلفات باید ظرفیت‌های ادارات متولی در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز در راستای پیشگیری و اقدام مؤثر تجمیع شود.

وی یادآور شد: تدوین برنامه زمانبندی جهت گشت‌های مشترک بین دستگاه‌ها در راستای پیشگیری از ساخت و ساز، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شوراها و دهیاران در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، صدور مجوز توسط دستگاه‌های متولی (جهاد کشاورزی، سازمان همیاری‌ها و…) با هماهنگی بخشداران و استعلام از امور منابع آب در صورت اجرای پروژه یا صدور مجوز توسط دستگاه‌ها در حریم بستر رودخانه‌ها از جمله دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 5768956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha