۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۴۶

مهر گزارش می‌دهد؛

بازار مرغ لرستان زیر ذره بین سازمان بازرسی

بازار مرغ لرستان زیر ذره بین سازمان بازرسی

خرم‌آباد- انتقاد مردم مرکز لرستان نسبت به کمبود و نحوه عرضه گوشت مرغ در بازار موجب ورود و بازدید میدانی بازرس کل لرستان از وضعیت بازار این کالا در مرکز استان شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، مرغ گرم و منجمد مورد نیاز مردم از طریق پایگاه‌های توزیع کننده با قیمت مصوب عرضه می‌شود، این سازمان اعلام کرده که، مرغ منجمد و گرم را به طور عمده و به میزان نیاز و کشش بازار از طریق سامانه کابوک عرضه می‌کند و این اقدام به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت و حذف واسطه‌های زائد صورت می‌گیرد و تمام مراحل تأمین، تولید، توزیع تا مصرف کننده هر لحظه از طریق سامانه کابوک رصد و پایش می‌شود.

بازار گوشت مرغ لرستان زیر ذره بین سازمان بازرسی

این در حالی است که در برخی از نقاط شهر خرم آباد مردم از روند توزیع و عرضه گوشت مرغ انتقاد دارند، موضوعی که موجب شد «سعید رازانی» بازرس کل لرستان با حضور میدانی در سطح بازار، نحوه عرضه و توزیع گوشت مرغ را مورد رصد قرار دهد.

بازار مرغ لرستان زیر ذره بین سازمان بازرسی

سعید رازانی رئیس سازمان بازرسی لرستان در این رابطه، اظهار داشت: در بازدیدی که داشتیم، مرغ به اندازه کافی در بازار بود و در حال حاضر بین مردم هم توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: در برخی از نقاط مرغ زودتر تمام شده بود، در برخی از نقاط هم مرغ برای عرضه وجود داشت.

رئیس سازمان بازرسی لرستان، ادامه داد: تلاش ما این است که با نظارت و بازرسی بر نحوه کار سازمان جهاد کشاورزی و سایر متولیان در این زمینه، اشکالاتی که در بین کار وجود دارد کاهش پیدا کند.

رازانی، بیان داشت: با این وجود مردم در مواردی در رابطه با نحوه عرضه و یا کمبود گوشت مرغ در استان گله مند هستند، گلایه مردم به حق است، ما باید به مشکلاتی که مردم مطرح می‌کنند توجه کنیم.

راهکار سازمان جهاد کشاورزی برای بازار مرغ استان

حسین میردریکوند معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این بازدید، اظهار داشت: در شهرستان خرم آباد در ۵۶ نقطه در حال توزیع گوشت مرغ هستیم.

بازار مرغ لرستان زیر ذره بین سازمان بازرسی

وی عنوان کرد: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که در مناطق خودشان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شده، مراجعه کنند و مرغ مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به گلایه مردم نسبت به کمبود گوشت مرغ در سطح بازار، بیان داشت: در این رابطه حق با مردم است، اما برنامه ما این است که به صورت دوره‌ای و چرخشی هر چهار تا پنج روز فروشندگان مرغ را تغییر دهیم تا در همه مناطق گوشت مرغ را در دسترس مردم قرار دهیم.

هیچ مدیری حق مماشات با واحدهای مرغداری متخلف را ندارد

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: تا فردا پنجشنبه هفته جاری باید نظارت دقیق و کامل بر تخلیه واحدهای مرغ داری و توزیع مرغ در بازار صورت گیرد به طوری که مشکلی در توزیع مرغ استان وجود نداشته باشد.

وی با انتقاد از مدیران در زمینه نظارت بر واحدهای مرغداری در سطح شهرستان‌های استان، گفت: در شرایط فعلی هیچ مدیری حق مماشات با هیچ واحد مرغداری ندارد و باید به صورت مستمر فرآیند نظارت بر مرغ را از واحدهای مرغداری به کشتارگاه و در نهایت در سطح بازار را مورد ارزیابی و رصد قرار گیرد.

بازار مرغ لرستان زیر ذره بین سازمان بازرسی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خطاب به مدیران، تاکید کرد: از امروز تمام مدیران ۱۱ گانه جهاد کشاورزی استان تا پایان هفته آتی باید شبانه روز بر روند توزیع مرغ نظارت کامل داشته باشند و هر واحد مرغداری مرغ خود را به کشتارگاه ندهد بلافاصله با تشکیل پرونده تحویل تعزیرات استان داده شود تا از طریق تعزیرات واحدهای تولیدی آنها تخلیه و به کشتارگاه عرضه شوند.

کد خبر 5770778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمزه IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      برای چه دروغ میگید بسه دیگه بیایدببینم تو الشتر مرغ می بینید مرغ زنده اگه باشه ک۸۰ت مرغ پرگنده که هیچ وجود ندارد اگه هم باشد بالا تر از ۹۰ هست۰ یکدفعه زلزله ای نمیاد از دست هرچه دزده راحت بشیم۰
    • علی شاهیوند IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      ذره بین؟؟؟؟ تمام مردم استان میدونن که مرغدار با همکاری شرکت جوجه کشی و با دستکاری تعداد جوحه ها سهمیه سویا و ذرت رو میفروشن..این شغل جدید مرغدار استان شده.خونه های میلیادری در تهران و شمال خریدن در عرض این چند سال