۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام خبر داد؛

برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه های کشور در فارس

برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه های کشور در فارس

شیراز- رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور  ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد فاضل‌زاده حقیقی ظهر یکشنبه در نشستی خبری بیان کرد: اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور به صورت فصلی و هر فصل در یک کشور برگزار می‌شود و این اولین باری است که در رویداد در استان فارس قرار است برگزار شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ مهمان از رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در این اجلاس شرکت خواهند کرد این در حالی است که چند تن از اعضای هیئت دولت به این اجلاس دعوت شده‌اند. وزیر علوم، به نوعی میزبان این اجلاس هستند.

فاضل زاده تاکید کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به موضوع علوم و فعالیت‌های دانشگاهی داشته و تلاش شده تا فاصله صنعت و دانشگاه به کمترین میزان برسد.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام افزود: این اجلاس در سه روز برنامه‌ریزی شده است و از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در روز نخست بخشی از سامانه سکوهای علم و فناوری کشور افتتاح می‌شود که یک بخش آن پیش از این افتتاح شده بود.

وی خاطر نشان کرد: درگاه آشنایی با نخبگان آینده‌سازان (دانا) نیز در روز اول این اجلاس رونمایی می‌شود.

رئیس پایگاه ISC درباره سخنرانی‌های این اجلاس، توضیح داد: در روز اول این اجلاس، مدیرکل حوزه وزارتی اهداف اجلاس را تبیین خواهد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، آیت‌الله دژکام؛ نماینده ولی فقیه در شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر ایمانیه استاندار فارس و دکتر زلفی‌گل؛ وزیر علوم در بخش افتتاحیه سخنرانی خواهند داشت.

کد خبر 5773701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha