۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

وال‌استریت‌ژورنال:

ضدحملات کی‌یف علیه مسکو راه را برای مذاکرات صلح هموار می‌کند

ضدحملات کی‌یف علیه مسکو راه را برای مذاکرات صلح هموار می‌کند

یک نشریه آمریکایی به نقل از مقامات اروپایی مدعی شد که ضدحملات به ظاهر محتمل کی‌یف علیه مسکو، می‌تواند مسیر را برای مذاکرات صلح هموار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی با اشاره به ضدحملاتی که به نظر می‌رسد رژیم کی‌یف در حال تدارک علیه مسکو است، می‌تواند به هموار شدن مسیر مذاکرات صلح منجر شود.

به ادعای این نشریه، نمایندگان شورای امنیت ملی آمریکا از ایده برقراری مذاکرات بین کی‌یف و مسکو حمایت می‌کنند. با این حال، وزارت امور خارجه و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آی‌اِی) دراین‌باره، تردید داشته و ترجیح می‌دهند تا نتیجه ضدحملات احتمالی اوکراین را پیش از هر اقدام دیپلماتیک، به انتظار بنشینند.

وال‌استریت همچنین تاکید کرده که این «تغییر عقیده غربی‌ها» درحالی اتفاق افتاده که کشورهای غربی درباره «توانایی‌شان جهت تامین نیازهای نظامی ضروری رژیم کی‌یف در آینده، عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.»

با این حال، ترجیح و تمایل برخی از کشورهای غربی این است که ببینند آیا چین قادر به حل و فصل جنگ است یا خیر؛ تفکری که باز هم بر تغییر رویکرد غرب درباره نقش پکن صحه می‌گذارد.

گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره ضدحملات احتمالی نیروهای اوکراین چندین ماه است که جریان دارد و چندین و چند تاریخ احتمالی برای آغاز این ضدحملات به طور علنی رسانه‌ای شده است. پیش‌تر، وزارت خارجه روسیه تاکید کرده بود که چنین حدس و گمان‌های آشکاری میان کشورهای غربی درباره احتمال ضدحملات قریب‌الوقوع اوکراین، تنها مهر تاییدی است بر «مداخله مستقیم این کشورها در جنگ.»

آلکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین ۲۳ آوریل(سوم اردیبهشت) با رد درخواست‌ها مبنی بر گفتمان و مذاکره با روسیه برای حل و فصل جنگ، از کشورهای غربی خواست تا سلاح‌ بیشتری به کی‌یف ارسال کنند.

پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که مسکو همواره از برگزاری مذاکرات صلح حمایت می‌کند اما این مذاکرات تنها زمانی محتمل است که منافع و نگرانی‌های مشروع مسکو لحاظ شود.

کد خبر 5774301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha