۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴

رایزنی آمریکا و ژاپن درباره تحریم‌های روسیه

رایزنی آمریکا و ژاپن درباره تحریم‌های روسیه

وزیر دارایی ژاپن و وزیر خزانه‌داری آمریکا در خصوص ابعاد اقتصادی تحریم‌های غرب علیه روسیه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دارایی ژاپن و وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد مسائل کلان اقتصادی و تحریم‌های روسیه گفتگو کردند.

«جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «شونیچی سوزوکی» وزیر دارایی ژاپن، در حاشیه نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه هفت در شهر نیگاتا ژاپن به رایزنی درباره تحریم‌ها علیه روسیه رایزنی کردند.

وزیر دارایی ژاپن در سخنانی گفت: تمایل دارم در خصوص مسائل کلان اقتصادی، تحریم‌های وضع شده علیه روسیه و نیز زنجیره تامین صحبت کنم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز با اشاره به جنگ اوکراین و ضرورت اتحاد کشورها برای حمایت از این کشور در برابر روسیه، تاکید کرد که مسائل مهم اقتصادی کلان نیز در این میان مطرح است.

یلن افزود که تلاش آمریکا بر این است که همکاری میان کشورها در جهت تقویت بیشتر اقتصاد جهانی را بیشتر کند.

در دیدار وزرای ژاپن و آمریکا موضوعات دیگری از جمله ورشکستگی بانک‌ها در آمریکا، مشکلات اقتصادی جهانی و تقویت انعطاف‌پذیری سیستم مالی مورد بحث قرار گرفت.

در بیانیه مشترک هفت اقتصاد برتر جهان آمده است: ما تا هر زمان که طول بکشد، بر حمایت بی‌قیدوشرط خود از اوکراین تاکید می‌کنیم و در محکوم کردن تجاوز غیرقانونی، غیرقابل توجیه و بی‌دلیل روسیه به اوکراین، متحد هستیم. همچنان قاطعانه نسبت به برطرف کردن نیازهای مالی ضروری و کوتاه‌مدت اوکراین و همچنین حمایت از کشورهای همسایه آن و سایر کشورهایی که شدیداً تحت تاثیر این جنگ هستند، متعهد هستیم.

کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس جی۷ همچنین بر حمایت از همکاری‌های بین‌المللی به عنوان ابزاری برای حل مشکلات اقتصادی جهان تاکید و «لفاظی غلط و تکراری روسیه درباره تاثیر منفی تحریم‌ها بر امنیت غذایی و انرژی» را رد کردند.

کد خبر 5778946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آبان IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      هزاران بار زنده باد رهبر عزیز انقلاب اسلامی ایران. درایت و آینده‌نگری ایشان باعث شد، روسیه که همواره بر خلاف منافع ایران حرکت می کرد، در باتلاق خود گرفتار شود. بدون اینکه سرسوزنی خدشه به اعتبار و حیثیت ملت شریف ایران وارد شود. چه زیبا گفت امام راحل که اگر می خواهید به مملکتتان آسیبی وارد نشود، پشتی