۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۳

چمران:

امکان واگذاری مترو به بخش خصوصی وجود ندارد

امکان واگذاری مترو به بخش خصوصی وجود ندارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: ساخت و بهره برداری از مترو مصوبه دولت است و برای اینکه سریع‌تر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شد و هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند آن را اداره کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران در پاسخ با سوالی درباره واگذاری شرکت بهره برداری مترو به بخش خصوصی، گفت: چنین چیزی را بنده نشنیده‌ام و البته این موضوع عملی نیست.

وی ادامه داد: ساخت و اداره مترو مصوبه دولت است و برای اینکه سریع‌تر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شد و هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند آن را اداره کند چرا که درآمدزایی ندارد و هزینه‌های آن وحشتناک است.

چمران با اشاره به هزینه ساخت و بهره برداری مترو گفت: هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به باز بودن درب مترو در ایستگاه جهاد گفت: ممکن است به دلیل خرابی ناگهانی این اتفاق رخ داده باشد اما مترو استاندارد سخت و سنگینی دارد که باید رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز شورا ستاد مدیریت محلات را تشکیل نداده و قرار بر این بود این هفته یا هفته آینده ستاد شکل بگیرد، شورا و شهرداری باید هریک ۶ نفر را معرفی کنند و ۶ تا ۷ نفر نیز از محلات مشخص شوند که شهرداری نیروهای خود را معرفی کرده است.

کد خبر 5779321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 0
      مواردی که درآمد زایی دارند مانند بساز بفروشها مثل بزرگراه‌ها ومترو که در مالکیت مترو هست بخش‌هایی از آنرا به صورت متری به مردم بفروشید مانند بورس وازبابت بلیط وعوارض سود به آنها بدهید. با این شکل سرمایه لازم برای توسعه وخطوط جدید فراهم می‌شود سرمایه مردم به سمت عمران هدایت خواهد شد.