۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

امسال ۶۰ اثر تاریخی مازندران ثبت ملی می شود

امسال ۶۰ اثر تاریخی مازندران ثبت ملی می شود

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۸۰۰ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است، گفت: امسال ۶۰ اثر دیگر ثبت ملی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر بعدازظهر پنجشنبه در افتتاحیه روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در موزه کلبادی ساری با اشاره به جاذبه‌های طبیعی بسیار و حضور گردشگران به استان مازندران، اظهارداشت: با توجه به حضور گردشگران به این استان برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی باید مازندران را به عنوان یکی از استان‌های غنی در آثار تاریخی و فرهنگی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: باید برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مازندران از انجمن‌های خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی کمک گرفته شود.

برزگر با اعلام اینکه مازندران دارای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است، گفت: از این تعداد اثر تاریخی استان حدود ۸۰۰ اثر تاکنون در فهرست ثبت ملی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: در سال جاری بیش از ۶۰ اثر تاریخی دیگر برای ثبت در دستورکار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات باستان شناسی و پژوهشی حائز اهمیت است، افزود: تلاش داریم در سال جاری ۱۱ پروژه کاوش باستان شناسی در استان اجرایی شود.

برزگر همچنین از مرمت ۳۴ پروژه شامل حمام‌ها، پل‌ها، مساجد، تکایا و خانه‌های قدیمی با اعتبار حدود ۴ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: در سال جاری پایگاه جهانی عباس آباد، پایگاه ملی فرح آباد، یوش و اسپهبد خورشید اعتبارات خوبی اختصاص یافت که پژوهش در اولویت این پایگاه است.

کد خبر 5783073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha