۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱

فرماندار اشنویه:

تیرماه سد چپرآباد اشنویه آبگیری می شود

تیرماه سد چپرآباد اشنویه آبگیری می شود

ارومیه - فرماندار اشنویه گفت: در تلاش هستیم تا پایان تیرماه امسال نسبت به آبگیری و بهره برداری از سد چپرآباد اشنویه اقدام شود.

علی ترابی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات تزریق، احداث دریچه و تملک مخزن سد در حال اتمام است.
وی افزود: در جریان سفر رئیس جمهوری به منطقه ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام احداث سد چپرآباد به این شهرستان تخصیص یافت.

ترابی خاطرنشان کرد: ردیف پروژه احداث سد چپرآباد در جریان سفر رئیس جمهوری به منطقه احیا و مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان برای بهره برداری از آن اختصاص یافته است.

وی، با بیان اینکه با افتتاح این سد شهروندان نقده و اشنویه از نعمت آب آشامیدنی این سد بهره مند خواهندشد، گفت: آب ذخیره شده در دریاچه این سد برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تأمین آب کشاورزان پایاب رودخانه کانی رش به میزان یکهزار و ۵۳ هکتار استفاده خواهد شد.

این سد امکان تأمین آب آشامیدنی شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب را خواهد داشت و علاوه بر آن آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه به میزان یکهزار و ۱۰۰ هکتار را نیز تأمین می‌کند.

با بهره برداری کامل از سد، میزان برداشت از رودخانه گدار کاهش یافته و امکان تأمین و انتقال ۲۳۷ میلیون مترمکعب آب از طریق این رودخانه به دریاچه ارومیه نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 5788113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha