۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

دبیر هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در گفتگو با مهر خبرداد؛

برگزاری کارگاه‌های مختلف در جریان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی

برگزاری کارگاه‌های مختلف در جریان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی

دبیر هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی گفت: جشنواره‌ها یکی از مهم‌ترین رویدادها و اتفاقات هنری هر کشوری هستند که مهم‌ترین مسائل خود را با فراخوان یا رویداد برگزار می‌کنند.

مسعود نجابتی دبیر هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برگزاری جشنواره گرافیک رضوی به دلیل کارگاه‌هایی که پیش‌بینی کرده بودیم، با تأخیر مواجه و تمدید شد. مهلت ارسال آثار تا اول خرداد ماه است و بیشترین ارسال آثار را در روزهای آخر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جشنواره در چهار رشته برگزار می‌شود، عنوان کرد: رشته پوستر مانند دوره‌های قبلی جز رشته‌های این جشنواره است اما امسال سه رشته را نیز اضافه کردیم که شامل پرچم و کتیبه، تصویرسازی و کاریکاتور است. کاریکاتور در سطح بین‌المللی با موضوع مهربانی برگزار می‌شود که تاکنون از ۵۷ کشور اثر ارسال شده است.

نجابتی بیان کرد: هنوز زمان اختتامیه مشخص نیست، منتظر هستیم داوری انجام شود که احتمالاً بعد از اتمام مهلت ارسال آثار ظرف یکی، دو روز انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم تا میلاد امام رضا (ع) اختتامیه را برگزار کنیم. برگزیدگان نهایی نیز روز میلاد تقدیر می‌شوند.

دبیر هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی گفت: به این دلیل که ما تلاش کردیم این دوره با گسترش کارگاه‌ها در حد کشوری نه استانی برگزار شود، از اکثر استان‌ها در این کارگاه‌ها شرکت کردند. در این کارگاه‌ها علاوه بر توزیع فراخوان که جامعه هنری را درگیر می‌کند، افرادی نیز در تحت نظارت اساتید مختلف کار انجام می‌دهند، آموزش می‌بینند و برای انجام کارهای حرفه‌ای‌تر و بهتر در آینده تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها یکی از مهم‌ترین رویدادها و اتفاقات هنری هر کشوری هستند، تصریح کرد: هر کشوری مهم‌ترین مسائل خود را در جشنواره‌ها با فراخوان یا رویداد برگزار می‌کند که ما امسال هر دو مورد را داشتیم.

کد خبر 5788219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha