۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بشرویه:

جان یک قطعه «هوبره» کمیاب نجات یافت

جان یک قطعه «هوبره» کمیاب نجات یافت

بیرجند-رئیس اداره حفاظت محیط زیست بشرویه گفت: فرد دوستدار طبیعت یک قطعه هوبره بیمار را مشاهده و به محیط زیست بشرویه تحویل داد.

علی یزدان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یک قطعه پرنده کمیاب هوبره توسط یکی از دوستداران طبیعت مشاهده و تحویل محیط زیست شهرستان بشرویه شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه این پرنده زیبا بعد از تیمار و بهبود در طبیعت رهاسازی شد، بیان کرد: البته این رها سازی بعد از أخد تأییدیه سلامت از دامپزشکی صورت گرفته است.

یزدان با تأکید بر اینکه در بشرویه زیستگاه‌های متعددی برای پرنده کمیاب و با ارزش وجود دارد، گفت: در موارد متعددی زاد و ولد و تخم گذاری هوبره را نیز در زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان مشاهده کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره قاچاق هوبره در بشرویه تأکیدکرد: در سال‌های گذشته بحث تله گذاری برای شکار هوبره را در شهرستان داشته‌ایم که تمامی این تله‌ها با همکاری و همت محیط بانان پرتلاش شهرستان جمع آوری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه یادآور شد: اما خوشبختانه در سال گذشته موردی از قاچاق هوبره در بشرویه مشاهده نکرده‌ایم.

گفتنی است هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین‌المللی قرار گرفته و شکار آن ممنوع است. زیستگاه این پرنده، دشت‌های باز و وسیع منطقه است که در بسیاری از زیستگاه‌های حیات وحش خراسان جنوبی نیز این پرنده زیبا مشاهده شده است.

کد خبر 5797968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha