۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴

آلمان مجوز ۴ کنسولگری روسیه را باطل می‌کند

آلمان مجوز ۴ کنسولگری روسیه را باطل می‌کند

دولت آلمان همسو با متحدان غربی خود، از لغو مجوز شماری از کنسولگری‌های روسیه در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه آلمان از وضع محدودیت‌های کنسولی بیشتر علیه روسیه خبر داد.

وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برلین مجوز ۴ کنسولگری از ۵ کنسولگری روسیه در این کشور را پس می‌گیرد.

در راستای مواضع ضد روسی برلین، دولت این کشور نیز اعلام کرد حملات کی‌یف به خاک روسیه مشروع است.

وزارت دفاع آلمان چندی پیش از بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، رونمایی کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان درباره این بسته گفته بود: همگی امیدوار به پایان سریع این جنگ وحشتناک هستیم که روسیه علیه مردم به‌راه انداخته است. اما متأسفانه چنین پایانی فعلاً قابل تحقق نیست. به همین دلیل آلمان مادامی که طول بکشد، با تمام توان به اوکراین کمک خواهد کرد.

به گفته وی، این بسته که ۳ میلیارد دلار آمریکا ارزش داشت، ۳۰ دستگاه تانک لئوپارد ۱، زره‌پوش ماردِر، سامانه پدافند و پهپاد جاسوسی را شامل می‌شد.

آلمان پارسال کمک نظامی به ارزش ۲ میلیارد یورو برای اوکراین تأمین کرد و امسال نیز اعتباری معادل ۲.۲ میلیارد یورو برای کمک به این کشور تخصیص داد اما جزئیات آن تا امروز نهایی نشده بود.

کد خبر 5799484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمد AE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      هر سیاستمدارحتی درجه۳ ،بعد برجام فهمیده که اصل طرف غرب امریکاست.کل اروپا چه موافق باشند چه مخالف ۳ درصد در مقابل ۹۷در صد ایالات متحده هستند.روسیه یا هر طرفی در مواجه باغرب چرا به اروپا توجه کند در حالی که اروپا بزرگتر دارد.پدر ومادر این بچه ۱ساله آمریکاست.
    • اسدالله AE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      آلمان که سهله.کل اروپا مهم نیست.فردا با مشتی بایدن یا خاله کلینتون ویا عمو ترامپ،مذاکره بشه سریع اروپا چرخش ۱۸۰ درجه میکنه وقربون صدقه بند کفش پوتین میره.اروپا فی الحال میمون دست اموز آمریکاست.