۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۲

عصر شنبه؛

۵۰۰۰ نفر از آذربایجان غربی راهی مرقد امام راحل شدند

۵۰۰۰ نفر از آذربایجان غربی راهی مرقد امام راحل شدند

ارومیه -مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: به مناسبت سالگرد رحلت امام (ره)، ۵ هزار نفر اقشار مختلف مردم این استان به مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عزت الله ابراهیمی عصر شنبه در مراسم اعزام این کاروان‌ها اظهار کرد: ثبت نام زائران مرقد مطهر امام خمینی (ره) از این استان توسط پایگاه‌های بسیج انجام شد و عصر امروز کاروان‌ها راهی تهران شدند.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های فرهنگی در بین زائران، فضاسازی اتوبوس‌ها و نصب بنر در شهرهای مختلف را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که برای زائران حرم امام راحل پیش بینی شده است.

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه پنج سال بود اعزام زائران به مرقد امام راحل به دلیل شرایط کرونایی متوقف شده بود، اظهار کرد: اپیدمی کرونا و مصادف شدن با ماه مبارک رمضان علت عدم اعزام کاروان‌های زیارتی به مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

به گفته وی، از مجموع زائران اعزامی به مرقد امام (ره) یک هزار و ۲۰۰ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند که با ۲۸ دستگاه اتوبوس به تهران اعزام می‌شوند.

سرهنگ ابراهیمی گفت: راویان، روحانیان و آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی در کنار پلیس راهور کاروان‌های زیارتی را در زمان حضور در مرقد امام و مسیر رفت و برگشت همراهی می‌کنند.

وی یادآور شد: زائران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب میثاقی دوباره با امام راحل و آرمان‌های انقلاب کرده و بار دیگر برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی عهد و پیمان می‌بندند.

جانشین ناحیه مقاومت سپاه ارومیه گفت: سهم شهرستان ارومیه از این پنج هزار نفر، یک هزار و ۲۵۰ است که با ۲۵ دستگاه اتوبوس به مرقد امام (ره) اعزام می‌شوند.

سرهنگ پاسدار صفر باباپور با بیان اینکه ۴۵۰ نفر از زائران را خواهران تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی برای زائران در طول مسیر پیش بینی شده است.

کاروان‌های اعزامی پس از شرکت در آئین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بازگشته و روز ۱۵ خرداد به شهرستان ارومیه می رسند.

کد خبر 5801702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha