۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳

توسط انتشارات پیدایش؛

ترجمه رمان سه‌جلدی «کلاس نابغه‌ها» منتشر شد

ترجمه رمان سه‌جلدی «کلاس نابغه‌ها» منتشر شد

رمان «کلاس نابغه‌ها» نوشته سویگو کینوگاسا با ترجمه سیما خواجوی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «کلاس نابغه‌ها» نوشته سویگو کینوگاسا به‌تازگی با ترجمه سیما خواجوی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌رمان سه‌جلدی یکی دیگر از عناوین مجموعه «رمان‌های راحت‌خوان» است که این‌ناشر منتشر می‌کند.

«رمان‌های راحت‌خوان» مجموعه‌ای است که نشر پیدایش از سال ۱۳۹۸ انتشار عناوین‌اش را آغاز کرده است. برای برقراری ارتباط بهتر با «رمان راحت‌خوان»، باید آن را راس سوم مثلثی دانست که دو ضلع دیگرش، «آنیمه» (انیمیشن ژاپنی) و «مانگا» (کمیک ژاپنی) هستند. رمان‌های راحت‌خوان، می‌توانند هر ژانر و مضمونی داشته باشند و ممکن است مناسب مخاطبان کودک یا بزرگسال باشند. ولی به‌هرحال نوعی فلسفه و مساله اخلاقی در آن‌ها وجود دارد و البته خواندنشان برای مخاطب راحت است.

از مجموعه موردنظر تا به حال، مجموعه چهارجلدی «دیگری»، مجموعه شش‌جلدی «بیداری»، رمان «دفترچه مرگ»، رمان «دیو و پسرک»، رمان شش‌جلدی «واتارو در سرزمین خیال»، مجموعه دنباله‌دار «سائو، هنر شمشیرزنی آنلاین»، رمان چهارجلدی «سفرهای کینو»، رمان سه‌جلدی «هیوکا باشگاه ادبیات کلاسیک» و رمان «دختر آفتاب» منتشر شده‌اند.

در «کلاس نابغه‌ها» ماجراهای یک دبیرستان عالی روایت می‌شود که فقط نابغه‌ها را می‌پذیرد اما عضویت در بدنام‌ترین کلاس این‌دبیرستان دردسرهای خودش را دارد. این‌رمان سه‌جلدی در ژانر رئال مدرسه‌ای با عنوان اصلی Classroom of the Elite برای نوجوانان بالای ۱۴ سال نوشته شده و انیمه آن نیز سال ۲۰۱۷ ساخته و پخش شد.

در این‌مجموعه سه‌جلدی داستان دانش‌آموزان یک کلاس از دبیرستان متروپولیتن توکیتو پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. متروپولیتن توکیتو، دبیرستانی است که فقط بهترین دانش‌آموزان سراسر ژاپن به آن راه پیدا می‌کنند. دانش‌آموزان این‌مدرسه که شبیه هیچ‌دبیرستان دیگری نیست و اندازه یک‌شهر است، آزادند هرکاری دلشان می‌خواهد بکنند ولی به شرطی که در پایان سال رتبه کلاسشان بهتر از بقیه کلاس‌ها باشد.

در جلد اول این‌مجموعه و آغاز داستان، کیوتاکا توی کلاس دی افتاده؛ بدنام‌ترین کلاس کل مدرسه! ولی آشنایی‌اش با دختری مرموز به نام سوزونه باعث تحول زندگی‌اش می‌شود. سوزونه نقشه جاه‌طلبانه‌ای دارد و می‌خواهد کلاس دی بدنام را با سخت‌کوشی به بهترین کلاس کل دبیرستان تبدیل کند. چون اگر نکند سرنوشت بدی در انتظار تمام بچه‌های کلاس است.

در ادامه ماجراهای جلد اول، دانش‌آموزان کلاس دی در جلد دوم هنوز جشن رهایی از اخراج خود را نگرفته‌اند که با یک‌اتفاق روبرو می‌شوند و این‌سوال برایشان پیش می‌آید که آیا همگی اخراج می‌شوند؟ اما بچه‌های کلاس دی به هر زحمتی که هست دوام می‌آورند و از اخراج شدن جان سالم به در می‌برند. با این‌حال پیش از اینکه بتوانند این پیروزی بزرگ را جشن بگیرند، بچه‌های کلاس سی یکی از همکلاسی‌هایشان را به دعوا و درگیری متهم می‌کنند. بچه‌های کلاس دی باید با هم متحد شوند و پیش از اینکه همکلاسی‌شان اخراج شود شواهد کافی جمع و او را تبرئه کنند. اگر هم موفق نشوند همه با هم اخراج می‌شوند.

سومین‌جلد «کلاس نابغه‌ها» هم مربوط به زمانی است که تعطیلات تابستانی رسیده و یک سفر دریایی در انتظار دانش‌آموزان است. اما سفر مورد اشاره درواقع پوششی برای امتحانات ترسناک است. در شروع این‌قصه هم قرار است همه بچه‌های مدرسه به سفر دریایی بروند؛ آن هم به خرج مدرسه. اما مثل همیشه هیچ‌چیز در دبیرستان عالی متروپولیتن عادی نیست و دانش‌آموزان به‌زودی متوجه واقعیت ماجرا می‌شوند...

در قسمتی از جلد سوم این‌مجموعه می‌خوانیم:

یاهیکو پرید و درست روبه‌روی هوریکیتا ایستاد. اما حرف‌های هوریکیتا، مثل گلوله، سوراخ‌سوراخش کرد.

«ما فقط می‌خوایم یک نگاهی به داخل غار بندازیم. همین. خلاف مقررات هم که نیست. هست؟»

«برو بابا... کلاسِ ای این‌منطقه رو مال خودش کرده. کلاس دی هم اجازه نداره از اینجا استفاده کنه!»

«آهان ... پس این‌منطقه رو گرفتین. نمی‌دونستم. لابد یکی از اون دستگاه‌ها توی غار هم هست. آره؟»

«ب... بله که هست. بکش کنار!»

«هیچ قانونی وجود نداره که بگه ما حق نداریم بریم داخل غار. معلومه که تا وقتی مالکیت انحصاری اینجا مال شماست، ما نمی‌تونیم ازش استفاده کنیم. وگرنه که هرکسی می‌تونه به‌زور صاحب هر منطقه‌ای بشه. اما حق داریم داخلش رو ببینیم و از تجهیزاتش مطمئن بشیم.»

«ها؟»

حرف‌های تند و تیز هوریکیتا، یاهیکو را محکم سر جایش نشاند. با تلاشی که برای کنار زدن پرده ورودی غار می‌کرد، موهایش آشفته و به‌هم‌ریخته شده بود. اما ...

«داری چی کار می‌کنی؟ یادم نمیاد بهت اجازه داده باشم که مهمون دعوت کنی.»

پسر قد بلندی از پشت سر من رد شد و به سمت هوریکیتا رفت ...

سه‌جلد «کلاس نابغه‌ها» با شمارگان هزار نسخه منتشر شده‌اند. دو جلد اول ۱۸۷ هزار تومان و جلد سوم نیز ۱۹۰ هزار تومان قیمت دارند.

کد خبر 5808974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha