۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲

پوتین: غرب از اوکراین برای تضعیف روسیه استفاده می‌کند

پوتین: غرب از اوکراین برای تضعیف روسیه استفاده می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه امروز اعلام کرد: تلفات نظامیان اوکراین در ضدحمله به فاجعه نزدیک می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در نشست با فرماندهان نظامی کشورش در سخنانی اعلام کرد: غرب از اوکراین برای تضعیف روسیه استفاده می‌کند

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: اهداف عملیات نظامی ویژه با توجه به شرایط تغییر می‌ کند؛ اما به طور کلی این اهداف ثابت هستند. این بدان معناست که اهداف عملیات ویژه از اهمیت بالایی برخوردار است و به راحتی تغییر نخواهد کرد. مسکو همچنان مایل به داشتن روابط خوب با کشورهای شوروی سابق و غرب است.

ولادیمیر پوتین اضافه کرد: روسیه هرگز از آنچه در اوکراین اتفاق می افتد، راضی نخواهد بود. عملیات ویژه بخش مهمی از یک راهبرد بزرگ تر است. مسکو به تدریج و به طور روش‌مند به غیرنظامی کردن اوکراین می پردازد.

وی ادامه داد: ضدحمله اوکراین در مقیاس بزرگ با استفاده از ذخایر راهبردی رخ داده، از ۴ ژوئن آغاز شده و همچنان ادامه دارد. دشمن در هیچ یک از بخش ها موفقیتی نداشته است.

پوتین افزود: تلفات نیروهای نظامی اوکراین در جریان ضدحمله به فاجعه نزدیک می شود. بر اساس محاسبات، اوکراین ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم تجهیزات ارائه شده به این کشور را از دست داده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: اگر گلوله باران اوکراین در خاک روسیه ادامه یابد، مسکو باید ایجاد یک منطقه حایل در اوکراین را برای جلوگیری از رسیدن آنها به خاک روسیه در نظر بگیرد. اوکراین ۱۶۰ تانک و ۳۶۰ خودروی زرهی خود را در جریان ضد حمله از دست داد و این تنها آن چیزی است که ما می بینیم. حملات به منطقه بلگورود به تمایل اوکراین به انحراف نیروها از سایر مناطق حیاتی برای کی یف مرتبط است. اوکراین به طور هدفمند و با HIMARS به سد کاخوفکا ضربه زد.

این مقام روسیه خاطر نشان کرد: به طور کلی نیازی به اعلام وضعیت نظامی در کشور نیست. باید روی برخی مسائل با دقت بیشتری کار شود. تقویت مرز با اوکراین ضروری است، این روند در حال حاضر به سرعت در حال انجام است.

پوتین تصریح کرد: حق به کارگیری مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده را در پاسخ به استفاده از چنین تسلیحاتی توسط کی یف برای خود محفوظ می داریم.

کد خبر 5809497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha