۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶

دبیر نمایشگاه خبر داد؛

انعقاد بیش از ۱۸۰ تفاهم‌نامه و قرارداد در نمایشگاه آبادیران

انعقاد بیش از ۱۸۰ تفاهم‌نامه و قرارداد در نمایشگاه آبادیران

دبیر نخستین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت‌زدا از امضای بیش از ۱۳۰ تفاهم نامه و ۵۳ قرارداد همکاری بین شرکت‌های دانش بنیان و نهادهای محرومیت‌زدا طی سه روز برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمیدرضا شکری گزارشی از روند فعالیت‌ها و دستاوردهای نمایشگاه آبادیران ارائه داد و اظهار کرد: در این دوره بیش از ۸۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حکومتی از نمایشگاه بازدید کردند.

وی گفت: علاوه بر تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای اعلام شده از سوی شرکت ها که بیش از ۱۸۰ عنوان بوده چند توافق‌نامه‌ همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نوسازی مدارس، صندوق کارآفرینی امید، مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، بنیاد علوی، کمیته امداد امام و معاونت اشتغال وزارت کار امضا شده است.

شکری در ادامه بیان کرد: بیش از ۶۰ توافق‌نامه‌ همکاری مشترک به ارزش هزار و ۸۰ میلیارد ریال بین دو موسسه با شرکت های دانش بنیان امضا شده است.

دبیر نمایشگاه آبادیران افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) هم دو تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان و ۴۰ مورد تفاهم‌نامه با کارفرمایان برای به کارگماری مددجویان در مشاغل دانش بنیان، فناور و خلاق امضا کرده است. ۶۰ مورد تفاهم هم با راهبران شغلی در حوزه دانش بنیان، خلاق و فناور در این دوره از نمایشگاه صورت گرفته است

وی افزود:‌ توافق‌نامه‌های همکاری مشترک بنیاد احسان نیز در دو بخش قرارگاه نوآوری (هشت تفاهم‌نامه و سه قرارداد) و قرارگاه عدالت‌آموزی (۱۰ تفاهم‌نامه) به ارزش ۳۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

دبیر اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا ادامه داد: در نمایشگاه ۲۲ نشست و پنل علمی و گفت‌وگو برگزار شد. همچنین ۴۵۰ شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با اشاره به برنامه‌ ملی آبادیران که برگزاری این نمایشگاه نقطه شروع آن بود گفت: این برنامه ملی علاوه بر نمایشگاه سالانه شامل برگزاری جایزه ملی آبادیران، نمایشگاه مجازی آبادیران، سامانه تامین مالی جمعی برنامه‌های ملی آبادیران، تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی، تهیه کتابچه‌ فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا، تشکیل دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران و تولید مستندات آبادیران است.

کد خبر 5812070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha