۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶

اندیشکده حکمرانی استان اردبیل افتتاح شد

اندیشکده حکمرانی استان اردبیل افتتاح شد

اردبیل- آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی استان اردبیل با معرفی اعضای شورای علمی در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئینی که بعد از ظهر شنبه در سالن ولایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، مسئولان کشوری و رؤسای دانشگاه‌های استان حضور داشتند اندیشکده حکمرانی استان اردبیل زیر نظر مرکز پژوهش‌های مجلس افتتاح شد.

در این آئین اعضای شورای علمی اندیشکده حکمرانی استان اردبیل معرفی شدند که از دانشگاه محقق اردبیلی «محمد نریمانی، عباس فنی اصل، فرزاد ستاری، اکبر صفرزاده، محمدرضا کفاش جمشید»، از دانشگاه آزاد اسلامی «اسحق رسولی» به عنوان مدیر اندیشکده و «علیرضا عبدالرحیمی» به عنوان عضو شورای علمی، از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل «فرهاد پورفرضی»، از دانشگاه فرهنگیان «عظیمه متکلم» به عنوان اعضای شورای علمی انتخاب، معرفی و احکام آنها صادر شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به فعالیت این دانشگاه با تحصیل ۱۸ هزار دانشجو اشاره کرد و گفت: از ۴۲ هزار دانشجوی استان، ۴۲ درصد در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

فرشید سلیمی تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دانشگاه بر اساس رتبه بندی جدید دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کشور در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

وی فعالیت مراکز رشد، سرای نوآوری و ۵۲ واحد فناوری را یادآور شد و اظهار کرد: از ۳۶ شرکت دانش بنیان در استان اردبیل چهار شرکت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از چاپ ۱۹۰ مقاله محققان و پژوهشگران این دانشگاه در مجلات معتبر جهانی خبر داد و تصریح کرد: طرح پایش و پویش در مسیر حل مشکلات استان در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و ما امیدواریم در مأموریت جدید اندیشکده حکمرانی استان اردبیل که زیر نظر مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت خواهد کرد، مسائل و موضوعات استان با اولویت مورد توجه، بررسی و کنکاش قرار گرفته و در یک فرآیند مناسب تصمیم گیری و تصمیم سازی در مسیر حل این مشکلات انجام شود.

سلیمی مرکز پژوهش مجلس را ظرفیتی مناسب برای پیگیری طرح‌ها و لوایح راهگشا اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با انجام مطالعات آینده پژوهی زمینه توسعه استان و گره گشایی از مشکلات کشور را با دید علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان فراهم آوریم.

وی با ابراز خرسندی از عضویت ۲ تن از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این اندیشکده خاطرنشان کرد: «اسحق رسولی» از اساتید این دانشگاه به عنوان رئیس اندیشکده انتخاب شده و امیدواریم فعالیت‌های خوبی را با حضور مؤثر شورای علمی و نخبگان شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ضرورت تهیه بانک اطلاعات نخبگان استان را با محوریت این اندیشکده یادآور شد و اضافه کرد: سعی ما بر این است تا در کنار سایر دانشگاه‌های استان به تقویت این مجموعه کمک کنیم.

کد خبر 5812684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha