۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

پناهی‌روا مطرح کرد؛

لزوم هویت پیداکردن آموزه‌های ایثار و شهادت در نسل جوان

لزوم هویت پیداکردن آموزه‌های ایثار و شهادت در نسل جوان

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: شهدا الگوی خوبی برای نسل جوان هستند و باتوجه به شرایط جامعه رسالتی که آموزش و پرورش دارد؛ هویت پیدا کردن این آموزه ها در نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا پناهی روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا گفت: بدون تردید برای رواج فرهنگ ایثار و شهادت باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشیم.

وی افزود: در عرصه‌های گوناگون توانستیم اتفاقات خوبی رقم برای نسل جوان رقم بزنیم و باید بتوانیم با فرهنگ ایثار و شهادت حسینی که در ۸ سال دفاع مقدس نقش آفرینی شد؛ این فرهنگ را رواج دهیم.

پناهی روا افزود: وظیفه ما در همه عرصه‌ها تعلیم و تربیت، ترویج ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی است که باعث پیروزی‌ها شد.

پناهی روا گفت: معتقدیم که این فداکاری و ایثار گری شهدا بر تاریخ زمانه می‌درخشد و ترویج آموزه‌ها و اتفاق‌های دوران دفاع مقدس و آموزه‌هایی که نسل امروز ما از شهدا دریافت کردند باید توسعه یابد

مدیر کل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت اتفاقاتی که در عرصه دفاع مقدس و چهره‌ی دوم انقلاب افتاد آموزه‌هایی که بود نوجوانان و جوانان ما آموختند و شاهد آن هستیم.

وی افزود: شهدا الگوی خوبی برای نسل جوان هستند و باتوجه به شرایط جامعه رسالتی که آموزش و پرورش دارد؛ هویت پیدا کردن این آموزه‌ها در نسل جوان است.

پناهی روا گفت: باید با توجه به نیاز جامعه کنونی و رسالتی که آموزش و پرورش دارد، در نسل جوان این آموزه‌ها و فرهنگ‌ها هویت پیدا کند.

وی افزود: یکی از اولویت‌هایی که در همکاران فرهنگی و دانش آموزان داریم این است که پویایی ایجاد کنیم که راه شهدا را در زندگی خودشان به تبلور بکشند و به جامعه اشاعه بدهند.

پناهی روا بیان کرد: وظیفه ما در وزارت آموزش و پرورش این است که در قسمت‌های مختلف این فرهنگ را رواج دهیم که در کتاب‌های درسی گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

کد خبر 5813186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha