۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸

وزیر کشور:

آغاز عملیات اجرایی تونل الماس/مجوز ماده ۲۳ پروژه صادر شد

آغاز عملیات اجرایی تونل الماس/مجوز ماده ۲۳ پروژه صادر شد

خلخال - وزیر کشور گفت: با صدور مجوز ماده ۲۳ تونل الماس در محور اسالم – خلخال به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در بازدید از پل بنیادآباد در جاده اردبیل – سرچم اظهار کرد: در سفر دو روزه به استان اردبیل و با حضور در شمال و جنوب استان اردبیل خسارت‌های سیلاب روی داده در خردادماه بررسی و با احصای این خسارت‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیل در شمال و جنوب استان اردبیل سبب خسارت‌های عمده شده است، خاطرنشان کرد: در جلسه مدیریت بحران دیروز که در شهر گرمی برگزار شد زوایای مختلف خسارات بررسی شد که امیدواریم با راهکارهای اساسی در پیشگیری از ساخت و سازهای بی رویه در مسیر سیلاب‌ها این خسارات به حداقل برسد.

وزیر کشور گفت: یکی از مطالبات مهم و چندین دهه‌ای مردم جنوب استان اردبیل تونل الماس در محور اسالم – خلخال است که اواخر زمستان سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌یافته مجوز ماده ۲۳ پروژه احداث این تونل ۱.۸ کیلومتری پس از سال‌ها انتظار اخذ شد و طی ۱۰ روز آینده نیز پیمانکار پروژه تعیین و مستقر می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه ظرفیت‌های ویژه موجود در اردبیل این منطقه را به نگین گردشگری و اقتصادی کشور تبدیل کرده است، افزود: برف و کولاک شدید در فصل‌های سرد بخش زیادی از ظرفیت‌های انسانی و لجستیک راهداری استان اردبیل و شهرستان خلخال را درگیر می‌کند در صورتی که با احداث تونل در این مسیر این ظرفیت آزاد می‌شود.

کد خبر 5814430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha