محورهای رایزنی کمال خرازی با وزیر خارجه عراق

محورهای رایزنی کمال خرازی با وزیر خارجه عراق

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که در عراق به سر می برد با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخارجه عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و جهان و تلاش‌های انجام شده برای کاهش تنش و بحران‌های منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

همچنین طرفین بر ضرورت تعمیق روابط میان بغداد و تهران و برگزاری گفتگوهای بیشتر برای بازگشت امنیت و ثبات به منطقه و حفظ منافع ملت‌ها از طریق تاکید بر وحدت و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی کشورها تاکید کردند.

وزیر خارجه عراق با اشاره به نقش عراق در حل اختلافات و رفع بحران‌ها در منطقه گفت: عراق روابط خوبی با همه طرف‌ها دارد و به میانجیگری، برای حل اختلافات تبدیل شده است.

فواد حسین تاکید کرد: حلقه اساسی در روابط بین المللی ما از کشورهای همسایه و سپس کشورهای عربی و پس از آن کشورهای اسلامی شروع می‌شود و شرکای عراق در جهان را شامل می‌شود. این روابط علیه احدی نیست.

از سوی دیگر خرازی هم گفت: عراق از کشورهای مهم همسایه ایران است. روابط با ابعاد متعدد تاریخی و تمدنی و نیز اشتراکات دو کشور، ایجاب می‌کند که برای توسعه روابط بیشتر تلاش کنیم. ما از ثبات سیاسی عراق خرسندیم و به عراق به عنوان دروازه ارتباط با دنیا می‌نگریم.

کد خبر 5815738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha