۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱:۱۹

اتحادیه اروپا آموزش نظامیان اوکراین را افزایش می‌دهد

اتحادیه اروپا آموزش نظامیان اوکراین را افزایش می‌دهد

مقامات ناتو و اتحادیه اروپا سخت تلاش می‌کنند تا از همه امکانات خود برای شکست روسیه در اوکراین استفاده کنند؛ در همین رابطه کمیسیون اروپا از تداوم حمایت نظامی خود از اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع کی‌یف با صدور بیانیه‌ای از برنامه نظامی اتحادیه اروپا برای آموزش نظامی سربازان اوکراینی در سال جاری میلادی خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ۳۰ هزار سرباز اوکراینی را در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش دهد.

وزارتخانه دفاع اوکراین در بیانیه خود اعلام کرد که این اقدام اتحادیه اروپا در راستای کمک‌های نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت می‌گیرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که اعضای این اتحادیه در راستای حمایت از نظام کی‌یف، ۲۴ هزار سرباز اوکراینی را در مواجهه با ارتش روسیه آموزش نظامی داده‌اند و در آینده نزدیک، شمار بیشتری از نیروها تحت آموزش نظامی قرار خواهند گرفت.

اتحادیه اروپا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۵۵ میلیارد دلار در قالب کمک مالی، نظامی و بشردوستانه، به کی‌یف کمک کرده است. مسکو همواره تاکید کرده که آموزش نظامی، ارسال و تأمین اسلحه برای اوکراین، به مثابه مداخله غیرمستقیم در جنگ بوده و تسلیحات ارسالی غرب برای کی‌یف، اهدافی مشروع برای ارتش روسیه خواهد بود.

کد خبر 5815939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha