۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰

فردا چهارشنبه؛

بلینکن: آمریکا بسته کمک جدیدی را به اوکراین ارائه می‌دهد

بلینکن: آمریکا بسته کمک جدیدی را به اوکراین ارائه می‌دهد

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: واشنگتن بسته کمک جدیدی را به اوکراین ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که کشورش قرار است از بسته کمک های جدیدی به اوکراین رونمایی کند.

وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه جزییات بیشتری در این باره گفت که فردا چهارشنبه جزییات این بسته رسانه ای خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه ۲۳ خرداد ماه هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می دهد.

بسته کمک مذکور به اوکراین شامل پدافند هوایی، مهمات توپخانه، سیستم موشک پرتاب چندگانه هیمارس و، خودروهای زرهی از ذخایر پنتاگون رسانه ای شده بود.

در همین ارتباط، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهیم کرد. من مجوز چهلمین برداشت برای اوکراین را می دهم که ۳۲۵ میلیون دلار را از سوی آمریکا تأمین می کند. این بسته کمک‌ های امنیتی شامل قابلیت‌ های دفاع هوایی حیاتی، مهمات اضافی برای سامانه‌ های موشکی توپخانه با تحرک بالا، گلوله‌ های توپخانه، سلاح‌ های ضدتانک، خودروهای زرهی و سایر تجهیزات ضروری برای تقویت نیروهای اوکراین در میدان نبرد است.

مجموع کمک‌ های نظامی ایالات متحده به اوکراین در دوره ریاست جمهوری بایدن از ۴۰.۷ میلیارد دلار فراتر رفته است، که این کمک‌ ها از ابتدای عملیات ویژه به ۴۰ میلیارد دلار می‌ رسد.

در همین ارتباط، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا، بسته جدید کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص داد. واشنگتن ۱.۲ میلیارد دلار کمک نظامی جدید را به اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور و تامین نیازهای مهمات توپخانه‌ای اختصاص داده است.

پنتاگون مدعی شد که رقم این کمک جدید به صورت بلند مدت به اوکراین اختصاص داده شده است!

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

کد خبر 5815803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha